Jakie są najpopularniejsze samochody elektryczne w Polsce? Które elektryki najlepiej się sprzedają? Jakie auta na prąd najbardziej nas pociągają? Oto ranking Samar 2017 dla aut elektrycznych – CZYTAJ DALEJ.
Zestawienie otrzymaliśmy dzięki uprzejmości Instytutu Samar. Ranking opracowywany jest na podstawie liczby rejestracji aut, a zatem samochody mogły być kupione wcześniej.
Najchętniej kupowane samochody elektryczne [ranking 2017 – styczeń-lipiec]
Spis treści
W okresie od stycznia do lipca 2017 roku najchętniej kupowane auta elektryczne to:
- BMW i3 – 73 egzemplarze,
- Nissan Leaf – 53 egzemplarze,
- Tesla Model S – 19 egzemplarzy,
Tesla Model X – 19 egzemplarzy, - Renault ZOE – 7 egzemplarzy,
- Nissan e-NV200 – 5 egzemplarzy,
- Volkswagen e-Golf – 2 egzemplarze,
- Smart Fortwo – 2 egzemplarze,
- Volkswagen up! – 0 egzemplarzy,
- Hyundai Ioniq – 0 egzemplarzy.
Wysokie miejsce BMW i3 naszym zdaniem w pełni zasłużone: producent przemyślał ofertę i wie, do kogo chce trafić.
Na drugim miejscu wygodnie mości się Nissan Leaf, którego sprzedaż nie traci na impecie mimo nadchodzącej premiery Nissana Leafa 2018. Dalej są obie Tesle, Renault, a nawet egzotyczny e-Golf i Smart.
Smuci słaby wynik Ioniqa, który z pewnością ma potencjał, by załapać się na podium.
A jak ranking sprzedaży samochodów 2017 wygląda dla modeli spalinowych? W okresie styczeń-lipiec 2017 pierwsze miejsce zajmuje Opel Astra, którego sprzedało się 3 816 egzemplarzy. Na 30. miejscu spalinówek jest Ford Focus, który został nabyty w liczbie 929 sztuk.
929 sztuk to ciągle prawie 13 razy więcej niż 73, niestety…
RANKING. Najchętniej kupowane elektryki w Polsce w lipcu 2017:
Oto ranking sprzedaży (rejestracji) elektryków tylko w lipcu 2017 roku:
- BMW i3 – 11 egzemplarzy,
- Tesla Model X – 5 egzemplarzy,
- Nissan Leaf – 4 egzemplarze,
- Tesla Model S – 3 egzemplarze,
- Nissan e-NV200 – 2 egzemplarze,
- Renault ZOE – 0 egzemplarzy,
Volkswagen e-Golf – 0 egzemplarzy,
Smart Fortwo – 0 egzemplarzy,
Volkswagen up! – 0 egzemplarzy,
Hyundai Ioniq – 0 egzemplarzy.
BMW całkowicie zasłużenie zajmuje pierwszą pozycję.
Zaskakuje wysokie drugie miejsce Tesla Model X. Najwyraźniej niektórzy z nas mają do wydania spore pieniądze, a nie chcą pospolitych Porsche Cayenne czy Audi Q7. Tesla Model X jest z kosmosu, jest na prąd – i o to właśnie chodzi!
VW i Renault po raz kolejny wyraźnie nie mają żadnych budżetów marketingowych na elektryki. Niewykluczone, że firmy nie chcą sobie psuć sprzedaży samochodów spalinowych autami elektrycznymi, które – jak na to nie patrzeć – ciągle oferują mniejszy komfort jazdy niż samochody na benzynę lub olej napędowy.
Smuci zerowy wynik Ioniqa, który w Wielkiej Brytanii zdobywa nagrody za najlepsze auto elektryczne dla firm, najbardziej ekologiczne auto itp. A w Polsce? W Polsce najwyraźniej nikt o nim nawet nie słyszał.
Elektryki vs spalinowe – liczby: jak się sprzedają?
Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych można zestawić z danymi Samar za lipiec 2017 dla aut spalinowych. Oto one:
- Skoda Fabia – 449 egzemplarzy
- Toyota Yaris – 437
- Dacia Duster – 408
- Opel Astra – 391
- Fiat Tipo – 339
- Hyundai Tucson – 268
- Dacia Sandero – 238
- Skoda Octavia – 228
- Kia Rio – 218
Opel Corsa – 218 - Suzuki Vitara – 203
- Opel Mokka – 201
- Volkswagen Golf – 197
- Kia Sportage – 191
- Toyota Auris – 181
- Skoda Rapid – 167
- Hyundai i20 – 165
- Renault Captur – 157
- Volkswagen Tiguan – 151
- Mazda CX-3 – 149
- Nissan Qashqai – 145
- Renault Clio – 144
- Volkswagen Polo – 134
- Toyota Aygo – 133
- Kia Venga – 129
- Toyota C-HR – 129
- Toyota Corolla – 122
- Mazda3 – 118
- Kia cee’d – 113
- Volkswagen Golf Sportsvan – 110
Nawet jeśli wytniemy z zestawienia auta wybitnie flotowe (zaznaczyliśmy je kursywą), to elektryki plasują się gdzieś na szarym końcu rankingu. Wyraźnie widać, że auta elektryczne w Polsce są kupowane raczej przez osoby świadome i zamożne niż przez osoby kalkulujące i głosujące portfelem.