20 lutego 2018 roku oficjalnie wystartowała usługa Innogy e-Car Sharing, w ramach której możliwe jest wypożyczanie samochodów elektrycznych na minuty. W skład floty wchodzą modele BMW i3, Nissan Leaf, Hyundai Ioniq Electric i Renault Zoe. Poznaliśmy już cennik Innogy e-Car Sharing, a teraz redakcja www.elektrowoz.pl postanowiła zadać firmie kilka uzupełniających pytań.

8 samochodów w pilotażu, 5 miejsc do ładowania

Pamiętając o problemach ładowarek i usługi Vozilla we Wrocławiu oraz o ograniczanych przywilejach dla samochodów elektrycznych w Warszawie interesowało nas, co następuje:

Redakcja www.elektrowoz.pl: Czy w ramach usługi będzie można parkować w Warszawie za darmo?

Innogy: Użytkownicy innogy e-Car Sharing nie będą musieli przejmować się opłatami w miejskiej strefie płatnego parkowania. W dniach 21 i 22 lutego wykupiliśmy bilety parkingowe dla każdego pojazdu, a później wchodzi w życie ustawa o elektromobilności, która zwalnia samochody elektryczne z takich opłat.

Gdzie samochody będą ładowane?

Samochody będą przestawiane w godzinach nocnych pod stacje innogy i tam ładowane. Warunkiem będzie dostępność gniazd, ale w pierwszej kolejności auta będą podłączane do ładowarek przy Pl. Bankowym, Pl. Teatralnym, pod Areną Ursynów, na ul. Emilii Plater pod Salą Kongresową oraz pod siedzibą innogy na Wybrzeżu Kościuszkowskim 41.

Czy po okresie pilotażowym cena ulegnie zmianie?

Na podstawie informacji zebranych podczas pilotażu będziemy podejmować decyzje co do kształtu przyszłej usługi.

Jakiej wielkości jest flota aut? Czy planowana jest jej rozbudowa?

W tym momencie mamy 8 samochodów:

  • 4 x BMW i3,
  • 2 x Nissan Leaf,
  • 1 x Hyundai Ioniq Electric,
  • 1 x Renault ZOE.

Pięć samochodów jeździ w teście otwartym, są udostępnione warszawiakom. Dwa trafiły do naszego partnera biznesowego, a jeden jest dla pracowników innogy Polska.

Jakich spodziewacie się Państwo efektów, czy następny krok to doliczanie car-sharingu do abonamentu za energię?

Zdecydowaliśmy się na test po to, żeby dobrze poznać oczekiwania Klientów oraz wypróbować rozwiązania technologiczne. Przed końcem testu nie chcemy spekulować jak jego wyniki wpłyną na nasz finalny model biznesowy. Mamy jednak w planach więcej rozwiązań biznesowych opartych na elektromobilności.

> Renault potwierdza: w Genewie pojawi się Zoe (2018) z silnikiem R110

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]