W ciągu najbliższych dwudziestu lat transport ciężarowy czeka olbrzymia rewolucja. Z samochodów znikną kierownice, siedzenia, kokpity, a ewentualne podobne do kabin osłony będą służył wyłącznie zmniejszeniu oporu powietrza.
Auta dostawcze przyszłości – wizja Continental BEE, czyli E-transporter
Autonomiczne, elektryczne dostawcze busy i ciężarówki przyszłości nie będą potrzebowały kierowcy. A skoro tak, to nie będą potrzebowały też kabiny dla kierowcy. Wystarczy zestaw baterii w podłodze poprzedzielany silnikami napędzającymi kolejne osie. Cała reszta będzie skrzynią ładunkową.
> Od 2018 roku ZACHĘTY PODATKOWE dla nabywców aut elektrycznych
Oczywiście skrzynię ładunkową będzie można okryć opływową obudową albo nawet zamienić na kabinę. W tej sytuacji w samochodzie znajdzie się miejsce dla operatora, operatora i jego zmiennika lub kilku pasażerów przewożonych przez autonomicznego busa:
Na drogach szybkiego ruchu samochody mają łączyć się w konwoje, żeby dodatkowo zmniejszyć koszt jazdy. Auta kursujące na terenie miast zostaną zwężone, żeby nie miały problemów z kursowaniem po wąskich uliczkach – a dzięki temu ich konwoje będą mogły składać się z pojazdów poruszających się obok siebie.
> Elektryczny dostawczak Nissan e-NV200 (2018) z baterią 40 kWh zamiast 24 kWh