Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Zużycie energii Hummera EV? 40,2 kWh/100 km. Bateria? 212,7 kWh pojemności użytecznej. Prawie jak w czołgu

Portal Car and Driver dotarł do dokumentów amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) informujących o pojemności baterii i zużyciu energii, jakiego powinniśmy się spodziewać w Hummerze EV Edition 1 przy raczej spokojnej jeździe. Wygląda na to, że samochód będzie potrzebował 40,2 kWh/100 km, 401,7 Wh/km. 

Hummer EV jak dwa samochody elektryczne. Również, gdy chodzi o baterię

W Elektrowozie przyjmujemy, że średnie zużycie energii elektryka uwzględniające lato i zimę oraz straty na ładowaniu to 20 kWh/100 km. Mówimy o normalnej jeździe. Zużycie energii Hummera EV to dane według EPA, a więc takie, które powinny być realistyczne, ale mogą być delikatnie optymistyczne. Czyli na pokonanie każdych 100 kilometrów pickup będzie potrzebował dwa razy więcej energii niż typowy elektryk. W sprzyjających warunkach.

Na szczęście firma znalazła sposób, żeby przykryć ten gigantyczny apetyt. Z dokumentacji EPA wynika, że samochód zostanie wyposażony w baterię o 212,7 kWh pojemności użytecznej. Dla porównania: pojemność baterii Riviana R1T to 128,9 kWh, Ford F-150 Lightning ma akumulator mieszczący 131 kWh energii. Nawet Cybertruck powinien lokować się w przedziale między 120 a 180 kWh, no i niemal na pewno będzie oszczędniejszy niż konkurencja (źródło).

Zasięg Hummera EV Edition 1 w trybie mieszanym wyniesie 329 mil/529,5 kilometra. W tym segmencie nie ma na razie bardziej energożernego pojazdu z większą baterią, ale trzeba też pamiętać, że elektryczny pickup waży 4,1 tony, z czego ponad 1,3 tony stanowi bateria. Mamy zatem do czynienia z odpowiednikiem całkiem dużego samochodu dostawczego.

Całkowita pojemność baterii Hummera EV Edition 1 wyniesie około 240-250 kWh. Biorąc pod uwagę te wszystkie wartości można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że samochód nie powinien mieć problemów z ładowaniem z mocą 277 kW – i to przy raczej zachowawczej konfiguracji (1,3 C). Jeżeli producent zechce pokazać nabywcom naprawdę szybkie ładowanie, może zdecydować się na 425 kW lub nawet 0,7 MW, ale to pod warunkiem, że wyposaży go w port potrafiący obsłużyć moce wynoszące więcej niż 350 kW.

Hummer EV w nadwoziu SUV (po lewej) oraz Hummer EV Edition 1 jako pickup (po prawej)

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version