Duże zmiany w Traficarze. Operator usługi carsharingu wycofuje z warszawskich ulic samochody spalinowe. Zamiast nich wprowadza elektryczne czterokołowce, ZD D2S. Zmienia się również cennik Traficar, nowy zakłada tylko jedną stawkę: 0,99 złotego za 1 minutę jazdy oraz 0,1 zł za 1 minutę postoju (zamknięte auto). Oficjalny restart usługi odbędzie się w poniedziałek, 3 czerwca 2019 roku.
ZD D2S w Traficar – małe, sprytne, idealne?
Wygląda na to, że Kraków był poligonem doświadczalnym Traficara, gdy chodziło o sprawdzenie możliwości ZD D2S. Testowany na ulicach Grodu Kraka pojazd musiał się nieźle sprawdzić, ponieważ zdecydowano, że w stolicy będzie to jedyna dostępna opcja (źródło).
> ZD D2S – recenzja Czytelnika [wideo]
Od 3 czerwca 2019 roku z warszawskich ulic znikną spalinowe modele Renault Clio, a zastępują je właśnie elektryczne ZD D2S, czyli sprytne czterokołowce kategorii L7e. Mogą się one poruszać buspasami, a ze względu na mniejsze rozmiary zmieszczą się w dużo ciaśniejszych miejscach parkingowych. Jednocześnie zapewniają całkiem sporo przestrzeni we wnętrzu:
Zmienia się też cennik Traficar: nowy zakłada 99 groszy za 1 minutę jazdy, czyli będzie o 20 groszy tańszy od BMW i3 z usługi Innogy Go. Ograniczeniu ma również ulec strefa, po której będzie można poruszać się pojazdami – obejmie centrum miasta i ulice z buspasami. Elektryczne Zhidou nie będą mogły wyjeżdżać poza miasto, nie mówiąc już o podróżach między aglomeracjami.
A co z samochodami dostawczymi w TrafiCargo?
Jak informuje operator usługi, zmiana dotyczy wyłącznie Renault Clio dostępnych w podstawowej wersji Traficar. Samochody dostawcze nadal będą dostępne bez zmian, nie ulega zmianie również cennik ani sposób ich wykorzystania.
Zdjęcie otwierające: (c) Traficar