Solaris pochwalił się dostarczeniem do Warszawy elektrycznego przegubowca, Solarisa Urbino 18. Autobus trafił na linię 503 Konwiktorska-Natolin i jest pierwszym z serii 130 pojazdów, na zakup których w minionym roku zdecydowały się warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe.
Elektryczny Solaris Urbino 18 na trasie do Natolina
Dotychczas po Warszawie jeździły głównie krótkie, 12-metrowe autobusy elektryczne. Obsługiwały linię 222 (w całości), sporadycznie trafiały też w inne regiony (np. linia 168). Pierwszym elektrycznym przegubowcem o długości 18 metrów był Solaris Urbino 18, który przyjechał do stolicy w 2017 roku i kursował na linii 175.
Nowy Solaris Urbino 18 z zeszłorocznego przetargu w rzeczywistości nie jest taki całkiem nowy. MZA testowało go już od stycznia 2020 roku, a teraz, pod koniec marca 2020, oficjalnie trafił do służby. Będzie go można spotkać na linii 503, która jako druga w Warszawie ma zostać w całości zelektryfikowana.
Pojazd zwiastuje dużą partię 130 autobusów, które powinny trafić na warszawskie ulice do końca bieżącego roku. Wyposażony jest w baterie o pojemności 150 kWh i może przewieźć do 133 pasażerów (niezalecane w czasach zarazy 😉 ). Sądząc po pojemności baterii, może być ładowany z mocą do 150 kW. Dodajmy, że wcześniejsza generacja Urbino 18 była w stanie obsłużyć do 300 kWh baterii, a najnowsza może mieć akumulatory o pojemności 533 kWh.
> Nowy Solaris Urbino 18 Electric: 553 kWh baterii, 200 km zasięgu niezależnie od pogody