Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

WARSZAWA. Największa stacja ładowania autobusów powstała na pętli Wilanów. W sumie 2 400 kW mocy

Na pętli Wilanów w Warszawie uruchomiono największą stację ładowania autobusów elektrycznych. Znalazło się tam sześć ładowarek o mocy 400 kW każda. Ładowarki obsługują linie autobusowe 116, 180 oraz E-2. W dniu ogłoszenia prac nad nią warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe miały w taborze 160 elektrobusów.

Największa stacja ładowania elektrobusów w Warszawie. I w Polsce?

Sześć pantografowych ładowarek obok siebie to liczba, której dotychczas w Polsce nie widzieliśmy. Na większych pętlach zwykle montowane są 2-3 ładowarki, na mniejszych najczęściej stoi jedna. W Warszawie oprócz pętli Wilanów w ładowarki wyposażone są pętle Spartańska, Konwiktorska, Szczęśliwice, Esperanto, Chomiczówka, Nowodwory i Browarna. Do końca roku ma zostać uruchomione kolejne urządzenie na pętli Młynów.

Każda z ładowarek na pętli Wilanów obsługuje moc do 400 kW. Sumaryczna moc wynosi 2 400 kW, 2,4 MW. Urządzenia wykorzystywane są najczęściej do krótkich, trwających kilka minut doładowań uzupełniających w baterii kilkadziesiąt kilowatogodzin energii. Jak usłyszał od jednego z kierowców Pan Bartosz, czas ładowania autobusu w przedziale 20-80 procent wynosi 10 minut.

Dzięki nowej infrastrukturze autobusy linii 116 i 180 mogą uzupełniać baterię na obu krańcach linii. Oprócz szybkich ładowarek pantografowych MZA dysponują też 160 urządzeniami z wtykiem o niższych mocach w zajezdniach Woronicza, Ostrobramska, Stalowa i Włościańska.

Gdyby w tym miejscu zrobić parking dla samochodów podłączonych do prądu przez noc (230 V, 10 amperów, 2,3 kW mocy), te 2,4 megawata wystarczyłoby do ładowania 1 040 samochodów. Lub do równoległego ultraszybkiego ładowania 10 aut – oczywiście pod warunkiem, że znajdujące się na miejscu przyłącze faktycznie jest w stanie dostarczyć 2,4 MW mocy.

Rybnik z 16 elektrobusami już wiosną 2022 roku

Skoro jesteśmy już przy autobusach elektrycznych, warto dodać, że Rybnik zdecydował się na zakup 16 elektrycznych Solarisów. Do końca marca 2022 roku miasto otrzyma jedenaście dwunastometrowych Urbino 12 oraz pięć przegubowych Urbino 18. Zamówienie złożyła firma Kłosok, która przez następne 10 lat będzie realizować przewozy w mieście.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: zdjęcia i nagranie z pętli Wilanów wykonał Czytelnik (c) Bartosz. A jeśli ktoś jest z Warszawy i ma małe dzieci, to tuż obok pętli jest cmentarz i parking przy nim, na którym można wygodnie się zatrzymać, żeby odwiedzić plac zabaw znajdujący się po drugiej stronie ulicy. 😉

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version