Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

WARSZAWA. Na ulice wrócił Ikarus. Tym razem elektryczny, model Ikarus 120E. Z kolei LUBLIN będzie miał autobus FCEV

Miasto Stołeczne Warszawa poinformowało na Facebooku, że do obsługi pasażerów w ramach komunikacji miejskiej będzie wykorzystywany autobus Ikarus: nieprzegubowy 12-metrowy Ikarus 120E z baterią o pojemności 330 kWh. Jego testy już trwają, można się nim przejechać na linii 200 spod Dworca Centralnego do Konstancina-Jeziornej.

Nowy elektrobus w Warszawie…

Elektryczny Ikarus będzie testowany do 16 września, jego kursy zaplanowano na godzinę 8.45, 11.30, 14.10 oraz 16.50 z przystanku Pańska pod Dworcem Centralnym. Konstancin-Jeziorna leży pod Warszawą, jednak przy baterii o pojemności 330 kWh autobus powinien obsłużyć wszystkie przejazdy na jednym ładowaniu. Marka wraca do stolicy po 9 latach, ostatni Ikarus (spalinowy) zakończył służbę 30 listopada 2013 roku.

Stare Ikarusy miały charakterystyczny dzwonek informujący o zamykaniu się drzwi, przypominał on klasyczne dzwonki do drzwi. Pierwsi pasażerowie elektryka określili nowy sygnał mianem „ciekawego”, podobnie opisywano też dźwięk wydawany przez otwierające się drzwi.

…i nowy autobus na wodór w Lublinie

Lublin wyłonił zwycięzcę przetargu na autobus wodorowy, który wyjedzie na miejskie ulice. Zwycięzcą został Solaris z modelem Urbino 12 Hydrogen, pokonał produkty firm Arthur Bus, PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy (NesoBus) i Autosan. Wśród ofert najtańsza była ta, którą złożył wrocławski Arthur Bus, z kolei najmniej punktów uzyskał NesoBus, który wyjątkowo słabo wypadł w konkurencji „gwarancja na ogniwo paliwowe oraz baterie trakcyjne” (2 punkty w stosunku do 20 w Solarisie), informuje Dziennik Wschodni. Dwunastometrowy Urbino Hydrogen powinien trafić do lubelskiego MPK w 2023 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version