Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA) w Warszawie ogłosiły przetarg nieograniczony na zakup aż 130 autobusów elektrycznych. Na jednorazowe zakupy tej wielkości decydują się tylko największe europejskie miasta – a i to nie zawsze.
Jeszcze więcej autobusów elektrycznych w Warszawie
Przetarg trwa do 5 grudnia 2018 roku i w jego ramach można składać oferty dostawy wyłącznie autobusów przegubowych o dużej pojemności. Jednym z warunków dostawy jest szybki czas realizacji zamówienia – najwyraźniej MZA ubezpiecza się na wypadek sytuacji z zeszłego roku, gdy miasto nie mogło doczekać się na autobusy Ursusa. Pierwsze pojazdy mają się bowiem pojawić na warszawskich drogach jeszcze w 2019 roku.
> FlixBus testuje autobusy elektryczne. W Polsce niedawno przejął Polskiego Busa
Autobusy elektryczne mają zostać wyposażone w udogodnienia dla niepełnosprawnych, automat biletowy (miejmy nadzieję, że przyjmujący karty ORAZ monety), elektroniczne tablice informacyjne czy monitoring.
Dzięki decyzji MZA Warszawa stanie się jednym z liderów porozumienia C40 Fossil-Fuel-Free, w którym uczestniczy 40 miast z całego świata i w ramach którego postanowiono o wspólnym dążeniu do ekologicznego transportu. Tabor MZA liczy około 1,4 tysiąca pojazdów, więc zamówienie na 130 autobusów oznacza wymianę niemal 1/10 floty.
Na zdjęciu: Elektryczny Solaris podczas Dnia Transportu