Autonomiczne elektryczne ciągniki siodłowe Volvo Vera rozpoczęły pilotażowe jazdy w Szwecji. Samochody transportują kontenery pomiędzy centrum logistycznym a terminalem portowym w Goeteborgu (Szwecja). Pilotażowe eksperymenty odbywają się we współpracy z firmą logistyczną DFDS.

Kolejna firma logistyczna, kolejne testy autonomicznych ciężarówek

Nie dalej jak miesiąc temu informowaliśmy o elektrycznej ciężarówce Einride T-Pod, która rozpoczęła kursowanie w Szwecji. Pojazd jeździ dla operatora logistycznego DB Schenker, częściowo porusza się po drogach publicznych, choć są to drogi wyłącznie na terenie wydzielonej strefy przemysłowej.

> Autonomiczna ciężarówka T-Pod rozpoczęła kursowanie w Szwecji

Teraz do podobnej służby trafiło Volvo Vera: elektryczny, autonomiczny ciągnik siodłowy. Samochód również porusza się po strefie przemysłowej, w tym po drogach publicznych w jej obrębie. Tak samo, jak w przypadku T-Poda, jego szybkość maksymalną ograniczono do 40 km/h.

Obydwa pojazdy dopiero podlegają testom – z nagrań wynika, że Volvo Vera jest nieco mniej zaawansowana niż T-Pod (ale może to być złudzenie). Co jednak najważniejsze, ani w ciągniku, ani w ciężarówce nie przewidziano jakiejkolwiek kabiny dla kierowcy. Samochody poruszają się samodzielnie, ale zdalny człowiek-operator może w każdej chwili przejąć nad nimi kontrolę:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]