Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Volvo FH skonwertowane na elektryka dla DPD. Bateria 510 kWh, do 570 km zasięgu, ale można by więcej

Szwajcarska firma Futuricum pochwaliła się konwersją dwuosiowych Volvo FH na pojazdy elektryczne. Noszą one nazwy Futuricum 18E, Futuricum 26E i Futuricum Semi 40E. Ciężarówka opracowana dla DPD to Futuricum 18E, a więc model posiadający maksymalnie 510 kWh baterii i oferujący do 570 kilometrów zasięgu.

Oto ciężarówki i ciągniki elektryczne z zasięgiem modeli spalinowych

Trzy warianty nadwoziowe samochodów różnią się dopuszczalną masą całkowitą, a więc też ładownością: Futuricum 18E ma dmc równą 19 tonom, Futuricum 26E – do 27 tonom, Futuricum Semi 40E – od 18 do 44 tonom. Wszystkie pojazdy mają 500 kW (680 KM) mocy i rozpędzają się do maksymalnie 86 km/h. Wbudowana ładowarka ma 22 kW (opcjonalnie: 44 KM) mocy. Możliwe jest również wyposażenie samochodu w gniazdo CCS pozwalające na obsługę do 150 kW mocy.

Przy podłączeniu do ładowarki DC o mocy 150 kW, pojazdy potrzebują od 1,3 godziny na naładowanie baterii o pojemności 170 kWh (Small) do 4,3 godziny na uzupełnienie energii w akumulatorach 680 kWh (XX-Large) – w obu przypadkach chodzi o dojście do poziomu 80 procent. Przy wykorzystaniu źródła prądu przemiennego o mocy 44 kW czas wydłuża się od 3 do 12,5 godziny.

Wersja dla DPD to wariant najmniejszy pozwalający na przewiezienie do około 8,5 tony przesyłek. Samochód będzie podróżował między centrami DPD w miastach Moehlin i Buchs na dystansie około 63,5 kilometra, nie potrzebuje więc największych baterii. A te w Futuricum 18E mogą osiągnąć pojemność do 510 kWh (X-Large), podczas gdy w Futuricum 26E i Futuricum Semi 40E mogą zostać powiększone nawet do 680 kWh (XX-Large).

Ta pierwsza pojemność akumulatorów powinna pozwolić na pokonanie do 570 kilometrów, przy tej drugiej producent obiecuje do 760 kilometrów na jednym ładowaniu. Co ciekawe, z niektórych oznaczeń wynika, że producent wykorzystuje rozwiązania BMW i (poniżej), ale trudno powiedzieć, czy chodzi tu o pakiety baterii, czy również o zespoły napędowe.

Elektryczna ciężarówka Futuricum trafiła do DPD w grudniu 2020 roku.

Nota od redakcji: w niektórych komunikatach mówi się o 680 kWh pojemności, ale wartość ta nie pasuje do specyfikacji producenta. Podejrzewamy, że redakcje przez pomyłkę podają maksymalne możliwości platformy, sugerując się zresztą ilustracją. Ze specyfikacji wynika bowiem, że w ciężarówce dwuosiowej maksymalna pojemność akumulatorów to 510 kWh.

Wszystkie ilustracje: (c) Futuricum

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version