Na stronach Chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informatycznych (MIIT) pojawiły się zdjęcia Volvo EM90, elektrycznego vana, który oficjalnie zadebiutuje 12 listopada. Auto wygląda na bliskiego krewnego modelu Zeekr 009, jego atrapa chłodnicy nawiązuje oczywiście do nowych modeli Volvo, tym nowego EX30 i dużego EX90. Volvo EM90 ma być oferowane globalnie, co jest sporym zaskoczeniem, jeśli wziąć pod uwagę, że na Starym Kontynencie minivany są raczej w odwrocie.

Volvo EM90 a Zeekr 009

Linia boczna Volvo EM90 wskazuje, że samochód jest bardzo bliskim krewnym Zeekra 009. Błotniki, okna, sposób otwierania drzwi – to wszystko prezentuje się identycznie w obu tych modelach. Identyczny jest też podwójny słupek A z szybą między jego częściami. Zupełnie inaczej wygląda natomiast atrapa chłodnicy z reflektorami, w Zeekrze przód ocieka chromem a światła częściowo schowano w liniach nadwozia i przy wlotach powietrza. W Volvo EM90 reflektory są w stylu rozbudowanego Volvo, a atrapa chłodnicy mocno przypomina tę z EX90:

Volvo EM90 (c) Volvo / MIIT

Zeekr 009 (c) Zeekr / Geely

Przód Volvo EX90. Spójrz na reflektory i charakterystyczne wgłębienie między atrapą chłodnicy a wlotem powietrza

Na tylnej klapie pojawiło się oznaczenie EM90 oraz napis po chińsku. Na dachu kabiny jest coś, co wygląda jak patrząca do tyłu kamera – zapewne jest to element elektronicznego lusterka wstecznego. Światła są rozciągnięte w pionie i w poziomie, przedłużono je mocno w stronę napisu VOLVO na tylnej klapie, raczej nie zostaną uzupełnione pasem świetlnym na całą szerokość sylwetki pojazdu:

Zeekr chwali się luksusowym wnętrzem z sześcioma wygodnymi miejscami oraz kapitańskimi fotelami w środkowym rzędzie. Fotele w drugim i trzecim rzędzie mogą być przesuwane, te ostatnie nawet w pozycji „zostawmy trochę przestrzeni w bagażniku” wydają się gwarantować komfort pasażerom na samym końcu. W ofercie dostępna jest też wersja z siedmioma miejscami.

Jeśli wiemy, że Volvo EM90 i Zeekr 009 będą ze sobą tak blisko spokrewnione, możemy zaryzykować twierdzenie, że specyfikacja Volvo EM90 w najbogatszej wersji obejmie baterię CATL Qilin o pojemności 140 kWh. Auto może dysponować napędem na obie osie, przyspieszać do 100 km/h w 4,5 sekundy i oferować do 822 jednostek CLTC zasięgu, około 530 kilometrów realnie w trybie mieszanym, około 620 jednostek WLTP [obliczenia redakcji Elektrowozu].

Zeekr 009 oferowany jest w standardzie z pneumatycznym zawieszeniem, w sprzedaży dostępny jest tylko jeden wariant z 400 kW/544 KM mocy. Kto jednak chciałby nieco zaoszczędzić, może wybrać tańszą baterię o pojemności 116 kWh, również zbudowaną w oparciu o ogniwa CATL, ale już nie Qilin. Ten model ma 702 jednostek CLTC, 450 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 527 jednostek WLTP [orientacyjne obliczenia redakcji Elektrowozu].

Elektryczny krewniak Zeekra spod znaku Volvo ma być dostępny z napędem na jedną oś i silnikiem o mocy 200 kW/286 KM, nie będzie zatem tak wyścigowo-szalony, jak 009. Waga Volvo EM90 to 2,76 tony, dopuszczalna masa całkowita to 3,25 tony. Wymiary Volvo EM90 są następujące: 5,206 m długości, 2,024 m szerokości, 1,859 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 3,205 metra (źródło).

Nota od redakcji Elektrowozu: cieszy nas, że do łask wracają minivany. To praktyczne i przestronne samochody. Gdyby jeszcze ich producenci zdołali mieścić się z długością w przedziale do 5 metrów, byłoby idealnie. Modele 5,2+ metra na miejskich parkingach wyglądają mniej więcej tak:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]