Koncern Volkswagena zaprezentował dwa koncepty-bliskie-produkcji marki Scout (pol. skaut, harcerz, zwiadowca), której modele mają trafić na rynek amerykański w 2027 roku. Pierwotnie mowa była wyłącznie o pojazdach czysto elektrycznych, teraz producent wspomina o spalinowym generatorze prądu o nazwie Harvester pozwalającym na osiągnięcie ponad 800 kilometrów zasięgu. Bez niego auta mają pokonywać do 560 kilometrów na jednym ładowaniu. Samochody nie są przeznaczone na rynek europejski.

Scout Traveler SUV, Scout Terra pickup

Obydwa samochody mają mieć napęd na obie osie, „około 1 355 Nm” momentu obrotowego, dzięki któremu rozpędzą się do 97 km/h w zaledwie 3,5 sekundy [w domyśle: warianty najmocniejsze, najdroższe]. Producent obiecuje też możliwość ciągnięcia przyczep o wadze do 3,2 (SUV) lub 4,5 tony (pickup). Auta powstaną na ramie, będą pracowały pod kontrolą oprogramowania pozwalającego na aktualizacje online, zdalną diagnostykę czy zwiększanie funkcjonalności w razie potrzeby.

W przeciwieństwie do Tesli, Riviana czy modeli z Chin, Scouty mają być „doświadczane dotykowo”. Klamki w drzwiach będą mechaniczne, pojawią się też uchwyty, przełączniki i pokrętła. Klienci będą mogli zdecydować się na „elektryfikację na swoich własnych warunkach”, a to za sprawą hybrydowego (EREV) lub elektrycznego zespołu napędowego. W obu przypadkach architektura aut będzie 800-woltowa, z portem ładowania NACS i możliwością rozpędzenia się przy ładowarce do maksymalnie 350 kW. Samochody będą posiadały funkcję oddawania energii.

Oceniając po zapowiadanych funkcjach (bagażniki, akcesoria), koncern Volkswagena chciałby przechwycić ten fragment rynku, na których dotychczas dominował Ford, a który stopniowo podbijają Rivian i Cybertruck. Wprost mówi się o gniazdkach w skrzyni ładunkowej pickupa, które mogą posłużyć do „zasilania domu w przypadku braku elektryczności”. Jest też zapowiedź wysokich zdolności terenowych, opcje zblokowania mostów, felgi o średnicy 35 cali, ponad 30,5 centymetra prześwitu i brodzenie na głębokości ponad 91 centymetrów.

 

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]