Volkswagen zaprezentował model VW ID. Buzz GTX i przy okazji pochwalił się wariantem z długim rozstawem osi. Niezależnie od długości nadwozia elektryczny minivan może zostać zamówiony z dwoma lub trzema rzędami siedzeń w konfiguracji 2+3 i 2+2+2, wersja przedłużona zmieści nawet siedmiu pasażerów (2+3+2). Producent zapowiada, że auto dostępne będzie z dwiema nowymi bateriami: 84 (79) kWh lub 91 (86) kWh, przy czym Volkswagen ma tendencję do podawania wartości użytecznych: 79 lub 86 kWh.

VW ID. Buzz GTX z bliska

Zacznijmy od premiery rynkowej: auto zostało zaprezentowane już teraz, przed końcem pierwszego kwartału 2024 roku, jego przedsprzedaż ma się rozpocząć latem, sprzedaż – w drugiej połowie 2024 roku. Ceny modelu nie zostały podane, tanio na pewno nie będzie, skoro bazowe ceny ID. Buzza z dotychczasową baterią 77 (74,5) kWh i poprzednim silnikiem APP310 startują od 282 600 złotych.

Pojemności baterii, zasięgi, ładowanie

VW ID. Buzz GTX dostanie dwie zupełnie nowe baterie o większej pojemności: 84 (79) kWh będzie montowana przy normalnym rozstawie osi, 91 (86) kWh ma być dostępna w wariancie przedłużonym. Zasięgów modeli nie podano, wiemy natomiast, że pierwszy akumulator przyjmie do 185 kW mocy i uzupełni 70 procent energii (10 -> 80 procent) w 26 minut. Drugi na ładowarce rozpędzi się nawet do 200 kW i naładuje się do 80 procent w identycznym czasie, 26 minut.

Moc i przyczepa

Volkswagen ID. Buzz GTX w standardzie będzie dysponował nowszym silnikiem APP550 o mocy 210 kW/286 KM i 560 Nm momentu obrotowego napędzającym tylną oś. Jako że mamy do czynienia z modelem GTX, przednie koła też będą miały własny silnik o oznaczeniu modelowym AKA150, 80 kW/109 KM mocy i 134 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie samochodu do 100 km/h ma trwać 6,5 sekundy, ale od tego parametru znacznie ważniejsze wydają się możliwości transportowe:

Wersja przedłużona uciągnie przyczepy o wadze do 1,6 tony, wariant o normalnej długości poradzi sobie z przyczepami do 1,8 tony, o czym Czytelnicy Elektrowozu mogli przekonać się już na początku 2023 roku. Warto zwrócić uwagę, że od tamtej pory część parametrów uległa zmianie (ilustracja poniżej). Na podstawie dotychczasowych praktyk i eksperymentów możemy dodać, że każda przyczepa oznacza od 30 do 50 procent zasięgu na baterii mniej.

ID. Buzz GTX lakierowany jest w kolorze szybkiej czerwieni (ang. Kirschrot, wiśniowa czerwień), która może być łączona z kolorem srebrnym w górnej części nadwozia. We wnętrzu zastosowano ciemne tapicerki i czerwone przeszycia. Ekran centralny powiększono do 12,9 cala, w oprogramowaniu pojawiła się integracja z ChatGPT. Pojemności bagażników przy dwóch rzędach siedzeń wyniosą odpowiednio 1 121 lub (normalna długość) i 1 340 litrów (wersja przedłużona), przy złożeniu siedzeń będzie to odpowiednio 2 123 i 2 469 litrów.

Siedzenia będzie można skonfigurować w układzie 2+3 lub 2+2+2 niezależnie od rozstawu osi. Jeśli będziemy potrzebować miejsca dla siedmiu pasażerów, będziemy musieli zdecydować się na wariant przedłużony, bo tylko tam istnieje możliwość połączenia dwóch foteli z przodu i na tyle z kanapą w drugim rzędzie. Co ciekawe, w wersji dłuższej w układzie 2+2+2 środkowe siedzenia będzie można obrócić tyłem do kierunku jazdy (ilustracja druga od prawej):

Nota od redakcji Elektrowozu: nie spodziewaliśmy się, że nasz przytyk w stronę Volkswagena w artykule o Peugeocie E-5008, spotka się z tak natychmiastową reakcją 😉

> Forum VW ID. Buzz

Spotkajmy się, żeby pooglądać VW ID.7! Sobota, 23.03, Kraków i Katowice

Skoro jesteśmy przy okazji Volkswagena, mamy dla Państwa zaproszenie. W sobotę, 23 marca, o godzinie 10.00, przedstawiciel redakcji Elektrowozu pojawi na parkingu przy centrum handlowym M1 w Krakowie, TUTAJ. Do obejrzenia będzie Volkswagen ID.7 ze zdjęcia poniżej:

Tenże sam Volkswagen ID.7 pojawi się w Katowicach o godzinie 14.00 na dachu parkingu przy galerii Libero, TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: