Rok temu spekulowaliśmy, kilka miesięcy później Toyota potwierdzała, a teraz mamy już zapowiedzi: pierwszą całkowicie elektryczną Toyotą w Europie będzie dostawcza Toyota Proace Electric wytwarzana w fabrykach PSA. Samochód będzie miał parametry identyczne jak Opel Vivaro-e czy Peugeot e-Expert.
Toyota Proace Electric – dane techniczne znamy, ceny nie
Specyfikację samochodu możemy skopiować jeden do jednego z informacji na temat pozostałych braci elektrycznej Toyoty z Grupy PSA: 45 (50) lub 69 (75) kWh pojemności baterii (poza nawiasami wartości użyteczne, w nawiasach – całkowite). Odpowiednio 230 lub 330 jednostek zasięgu WLTP, czyli około 190 lub 280 kilometrów realnie w trybie mieszanym. W mieście oczywiście więcej, bliżej wartości podawanej według WLTP.
Gwarancja na baterię ma wynieść 1 milion kilometrów lub 15 lat.
> Pojemność baterii całkowita a użyteczna – o co w tym chodzi? [ODPOWIADAMY]
Ponadto holenderska strona producenta wspomina o możliwości holowania do 1 000 kilogramów i ładowności do 1 275 kilogramów. Oraz o wbudowanej ładowarce 3-fazowej obsługującej moc do 11 kW i o ładowaniu prądem stałym z mocą do 100 kW. Tutaj również nic się nie zmieniło w stosunku do braci z Grupy PSA (źródło).
Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach: Toyota Proace Electric (od października 2020) i Proace City Electric (od końca 2021). Obydwa są wariantami dostawczymi, ten pierwszy pojawi się jako Compact, Worker, Long Worker, Double Cab i Truck (pol. kompaktowy, roboczy, długi roboczy, podwójna kabina, platforma).
Oprócz nich na początku 2021 roku do oferty trafi Toyota Proace Electric będąca 9-osobowym busem. Ceny auta na razie nie są znane.