Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla Semi – transmisja na żywo z przekazania ciągników w nocy czwartek/piątek od 2.00 czasu polskiego

Tesla poinformowała na Twitterze, że w nocy z czwartku na piątek, 1/2 grudnia 2022 roku, będzie miała miejsce transmisja z przekazania Tesla Semi pierwszym odbiorcom. Stream live ma się rozpocząć o godzinie 2.00 czasu polskiego (5 PM PT), choć biorąc pod uwagę typowe dla Muska opóźnienia oraz wczorajszy streaming z prezentacji Neuralink, nie należy się zdziwić, jeśli całość wystartuje około 2.30-2.40.

Tesla Semi na żywo

W momencie, gdy powstaje ten artykuł (godz. 22.43), Tesla nie ma jeszcze uruchomionego żadnego streamingu na żywo, informacja widnieje tylko w jednym z twittów. Około godziny drugiej w nocy zachęcamy zatem do odwiedzenia konta Tesli na Twitterze. My też postaramy się zaktualizować artykuł.

Semi to elektryczny ciągnik siodłowy Tesli, który niedawno przejechał z ładunkiem 500 mil / około 805 kilometrów. Wiele wskazuje na to, że pokonał tę trasę bez postoju na ładowanie, bo inaczej chwalenie się tym nie miałoby większego sensu. Ze zdjęć wykonanych z drona przez jednego z miłośników marki wynika, że ładunkiem mogły być bariery betonowe (ang. Jersey barrier; nazwa wzięła się od stanu New Jersey, który wykorzystał je jako pierwszy).

Na naczepie widać 11 betonowych klocków, każdy z nich może ważyć od 4 000 do 5 500 funtów [dane w internecie są mocno rozbieżne – przyp. redakcji Elektrowozu], między 1,81 a 2,49 tony, zatem na cały ładunek przypada między 19,9 a 27,4 tony. Skoro całość ważyła 36,74 tony, to na Semi wraz z naczepą zostaje między 9,3 a 16,8 tony. Typowa naczepa to mniej więcej 4,5 tony, zatem masa Tesli Semi powinna zmieścić się w przedziale od 4,8 do 12,3 tony.

Z deklaracji Muska wynika, że Semi powinna „przejechać ponad 800 m na 1 kWh energii”. Daje to zużycie wynoszące 125 kWh/100 km (z ładunkiem), czy wymaga montażu baterii o pojemności mniej więcej 1 000 kWh. Jeśli 80 kWh w Tesli Model 3 waży niemal pół tony, to 1 MWh w Semi będzie ważyła mniej więcej 6 ton. Nawet po uwzględnieniu optymalizacji zwiększających gęstość energii ogniw raczej nie uda się zejść poniżej 5 ton dla samego akumulatora o tej pojemności.

A ile jest naprawdę? Możliwe, że dowiemy się już za kilka godzin.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version