Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla ogłasza, że w tym roku też podniesie pensje w Giga Berlin. W zeszłym roku było to +6 procent

Tesla ogłosiła, że – jak to robi „regularnie” – w tym roku też podniesie wynagrodzenia w Giga Berlin, pisze agencja DPA. Firma poinformowała, że sprawdza, czy wynagrodzenia są godziwe. W 2022 roku podwyżka wyniosła 6 procent, w tym roku jej wysokość nie jest jeszcze znana. Zostanie przekazana pracownikom w listopadzie. Największy niemiecki związek zawodowy IG Metall podkreśla, że amerykański producent jest „znacząco w tyle w stosunku do branży motoryzacyjnej w Niemczech”.

Podwyżki w Giga Berlin

IG Metall łaskawie oceniło, że podwyżki to dobra rzecz, ale ich jednostronne ogłoszenie nie zastępuje negocjacji między kierownictwem a pracownikami prowadzonymi na równej stopie (źródło). Kilka dni temu organizacja twierdziła, że ludzie w Giga Berlin pracują w niezdrowych i niebezpiecznych warunkach ze względu na przesadnie ambitne cele produkcyjne oraz niewystarczające zatrudnienie.

Ponad 1 000 ludzi miało się pokazać w fabryce z naklejkami mówiącymi o „bezpiecznej i uczciwej pracy dla Tesli”, co przy 12 000 pracowników oznacza całkiem pokaźny odsetek tych, którzy nie boją się wyrażać swej opinii. Kierownicy działów przeprowadzili wtedy ponoć spotkania z robotnikami z Giga Berlin, by wskazać im „wątpliwe metody i rzeczywiste cele IG Metall”, dowiedział się Reuters. Było darmowe jedzenie i „niespodzianka” dla uczestników.

Sama informacja o podwyżce ma być standardowym wewnętrznym procesem producenta, a nie reakcją na działania IG Metall, utrzymują przedstawiciele Tesli cytowani przez DPA. Związek zawodowy podkreśla z kolei, że „pozostało jeszcze wiele do zrobienia [w kwestii praw pracowników Giga Berlin]”. Samo zniechęcanie do rozmów z IG Metall uważa za nieakceptowalne.

Nota od redakcji Elektrowozu: interesująca rozgrywka. Musk już przeniósł centralę firmy z Kalifornii do Teksasu (Stany Zjednoczone), gdy dopiekły mu okołocovidowe ograniczenia. Z polskiego punktu widzenia najlepszym wyjściem byłoby chyba wspieranie IG Metall, bo może się ono zakończyć przeniesieniem części produkcji do Polski. Problem w tym, że ten potencjalny zysk dla naszego kraju mógłby oznaczać wyższe koszty zakupu samochodów…

Na stronie Tesli są dziś 343 ogłoszenia o pracę dotyczące Giga Berlin (patrz TUTAJ), od recepcjonistów, kierowców autobusów i specjalistów ds. ochrony środowiska, przez kontrolerów kosztów, studentów, logistyków i prawników, aż do programistów, ekspertów od automatyki, metalurgii, lakierników i inżynierów ds. zespołów napędowych, systemów grzewczych, mechatroników itd.

Nota 2: a jeśli ktoś wątpi, czy Tesla ma zamiar sprzedawać Semi w Europie, powinien uważnie przyjrzeć się ilustracji na stronie Giga Berlin. Właściwy fragment zamieszczamy poniżej:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 16 głosów Średnia: 4.5]
Exit mobile version