Użytkownik Instagrama, chicago_roy, nagrał na ulicy przejeżdżającego Cybertrucka. Gdybyśmy nie oglądali go podczas premiery, prawdopodobnie uznalibyśmy film za grafikę komputerową. A jak będzie teraz, kiedy już lekko przywykliśmy do jego wyglądu i jego kanciaste nadwozie nam się opatrzyło?

Cybertruck w świetle dziennym, na ulicy

Kształty Cybertrucka to częściowo zamysł projektowy, a częściowo – ograniczenie technologiczne. Wykorzystana do budowy nadwozia walcowana na zimno stal z gatunku 30x jest tak wytrzymała, że próba jej tłoczenia uszkadza prasę (źródło). Nawet jej wyginanie wymaga sporo zachodu.

Dodajmy, że podczas premiery Elon Musk posłużył się oznaczeniem „30x” i mówił o twardości, co błędnie zinterpretowaliśmy jako poziom wytrzymałości metalu („trzydzieści razy bardziej twarda niż zwykła stal”). W rzeczywistości chodzi o gatunek stali należący do serii 300 (trzysta), czyli np. 301, 304 lub inny – ostatnią cyfrę zastąpiono tutaj literką „x”.

> Tesla Model Y szybciej niż się spodziewamy? Producent ponagla dostawców

Każdy Cybertruck będzie standardowo wyposażony w pneumatyczne zawieszenie. Samochód widoczny na nagraniu ma kabinę w dość wysokim (najwyższym możliwym?) położeniu. Klapka na tylnym błotniku lekko odstaje, jak gdyby była niedomknięta. Pas świetlny z przodu jest aktywny – był włączony nawet wtedy, gdy samochód stał na scenie podczas premiery.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez @chicago_roy

Wiadomo jednak, że auto dysponuje też reflektorami, które ulokowane są na zderzaku oraz w górnej części przedniej szyby:

Produkcja Cybetrucka Tesli wystartuje w 2021 roku, pierwsze dostawy planowane są na koniec roku 2021. Wersja z trzema silnikami (Tri Motor) będzie dostępna dopiero pod koniec 2022 roku. Samochód prawdopodobnie zostanie wyposażony w zupełnie nowe baterie, które pozwolą mu na pokonanie do 800 kilometrów na jednym ładowaniu.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 15 głosów Średnia: 4.5]