Volkswagen Nutzfahrzeuge / Samochody Dostawcze zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży kilku nowych wariantów VW ID. Buzza: Pure i Freestyle z mniejszymi bateriami, Cargo 4Motion (dotychczas był dostępny tylko wariant z napędem na tył) oraz ID. Buzza GTX. Cena VW ID. Buzza Freestyle – najtańszej edycji w gamie – zaczyna się od 49 998 euro, co w Polsce odpowiadałoby 220 500 złotym, ale trzeba dodać, że polski oddział marki stosuje swoje przeliczniki i kwoty zwykle są wyższe.

Nowe i dotychczasowe wersje VW ID. Buzza

VW ID. Buzz Freestyle i Pure

Nowe ID. Buzzy Pure i Freestyle mają mieć wspomnianą baterię 63 (59) kWh i oferować około 330 jednostek WLTP zasięgu, do 282 kilometrów realnie w trybie mieszanym, do 200 kilometrów przy jeździe z szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji]. Maksymalna moc ładowania wyniesie 165 kW, 2,8 C. Obydwa warianty będą występować tylko w wersji krótkiej, w cenniku nie ma wzmianki o edycji przedłużonej.

Freestyle ma być oferowany w standardzie w kolorze białym (Candy White), mieć stalowe felgi, czarne listwy ozdobne w dolnej części drzwi, Pure natomiast będzie miał automatyczną klimatyzację, składane stoliczki w drugim rzędzie i LED-owe reflektory i światła z tyłu. Cena wersji Pure ma zaczynać się od 54 127 euro, co w Polsce odpowiadałoby 238 700 złotym. Obydwa auta w ofercie pojawią się we wrześniu (źródło).

VW ID. Buzz Cargo 4Motion i GTX / GTX langer Radstand

W ofercie pojawi się też VW ID. Buzz Cargo 4Motion z baterią o pojemności 84 (79) kWh, 250 kW/340 KM mocy, zasięgiem 432 jednostek WLTP i możliwością ciągnięcia przyczepy o masie 1,8 tony. Maksymalna moc uzupełniania energii wyniesie 185 kW, jego cenę wyznaczono na od 50 355 euro netto, 214 800 złotych netto. Z identyczną przyczepą poradzi sobie jeszcze tylko jeden wariant: VW ID. Buzz GTX z krótszym rozstawem osi, który będzie miał niemal identyczne parametry, minimalnie mniejszy zasięg (423 jednostki WLTP) i będzie kosztował od 73 102 euro, odpowiednika 322 400 złotych.

VW ID. Buzz GTX z dłuższym rozstawem osi dostanie większą baterię 91 (86) kWh, dzięki której przejedzie 475 jednostek WLTP, ale pociągnie przyczepę o masie do 1,6 tony. Jego maksymalna moc ładowania wzrośnie do 200 kW, 2,3 C. Samochód wykorzystuje platformę MEB i architekturę 400 V, więc skoro Pure i Freestyle rozpędzają się do 2,8 C, teoretycznie mógłby przekroczyć nawet 240 kW. W praktyce ciężko o ładowarki, które zaoferują wystarczające natężenie prądu.

VW ID. Buzz Pro

Ostatnim zapowiadanym wariantem jest dotychczasowy VW ID. Buzz Pro pozycjonowany ponad Pure i poniżej GTX-a. Auto ma normalny lub dłuższy rozstaw osi (patrz: zdjęcie), 5, 6 lub 7 siedzeń w kabinie i pociągnie przyczepę o wadze do 1,2 tony.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: