Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Silniki i baterie Nissana Leafa napędzą… autobus

Po co eksperymentować z napędem, skoro można wykorzystać sprawdzone rozwiązanie? Japoński Uniwersytet Kumamoto chce wykorzystać zestawy baterii i silniki z Nissana Leafa do napędzania autobusu.

Silniki i baterie z e-samochodów: do autobusów, ciągników, quadów?

Prototyp autobusu został nazwany Yoka ECO Bus. Mają się w nim pojawić trzy zestawy baterii, silniki i inwerter z Nissana Leafa. W projekcie uczestniczy też sam Nissan, który obiecał opracowanie skrzyni biegów do autobusu. Wszystko po to, by obniżyć w transporcie emisję gazów cieplarnianych i innych trucizn.

Testy autobusu zaplanowano na luty 2018 roku. Projekt stanowi odpowiedź na wezwanie japońskiego ministra środowiska, by zadbać o bardziej ekologiczny transport. Naukowcy zaangażowani w rozwój elektrycznego autobusu podkreślają, że możliwość wykorzystania istniejących podzespołów znacząco obniża koszty badań oraz konstrukcji pojazdu.

> Czy polski system energetyczny wytrzyma samochody na wodór? ZUŻYCIE: 1 samochód na wodór = 2 samochody elektryczne!

I choć w komentarzach pod projektem pojawią się głosy sceptycyzmu, że projekt nigdy nie znajdzie praktycznego zastosowania, wiele osób podchodzi do niego z entuzjazmem. W absolutnie najgorszym razie powstanie jeden prototyp, a studenci nauczą się, jak łączyć ze sobą istniejące rozwiązania oraz obniżać koszty projektów.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Jak wyznaczyć trasę elektrykiem z uwzględnieniem ładowarek?

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version