Scania zaprezentowała swoją wizję wywrotki przyszłości: Scanię AXL. Niezwykle rzadko opisujemy pojazdy spalinowe, ale tutaj robimy wyjątek: tak naprawdę zespół napędowy jest pewną koncepcją, która może ulec zmianie, a znacznie ważniejsze jest to, że Scania AXL porusza się bez kierowcy.

Scania AXL – oto ciężki sprzęt przyszłości. Testowany już dziś. Bez kabiny

Scania całkowicie zrezygnowała z człowieka-kierowcy, ponieważ podkreśla, że coraz większa liczba gałęzi przemysłu szuka sposobów na usprawnienie transportu. Warto doprecyzować: chodzi o to, by był on ciągły, niezależny od ludzkich potrzeb związanych ze snem czy odpoczynkiem.

Scania AXL może zostać wpięta w lokalne systemy logistyczne, dzięki czemu będzie dokładnie wiedzieć, w jakim tempie ma pracować, kiedy rozpocząć i zakończyć funkcjonowanie. Producent na razie wyobraża sobie pojazd w zamkniętych środowiskach – patrz: kopalnie, place budów – czyli na terenach, które mogą być ściśle kontrolowane pod względem ruchu i liczby pojazdów.

> Volkswagen ID. Buzz Cargo w akcji Nike. Ekran w oparciu składanego fotela, wysoka podłoga, szerokie nadkola

Scania podkreśla, że nie jest to tylko wizja. Owszem, wywrotki bez kabiny nie są jeszcze stosowane, więc wyglądają nietypowo i futurystycznie. Jednak pojazd już powstał i jest w stanie funkcjonować na bazie współcześnie dostępnych technologii.

Wywrotka napędzana jest za pomocą silnika spalinowego, który spala „biopaliwo odnawialne”. Podejrzewamy, że niewiele stoi na przeszkodzie, by zespół napędowy był całkowicie elektryczny, a baterie zostały ulokowane w podwoziu. Wtedy cały masywny przód mógłby zostać dodatkowo zredukowany, ponieważ zniknęłaby potrzeba stosowania dużej komory silnika ze sporym układem chłodzącym i wydechowym.

I proces tworzenia:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]