Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Rivian pomaga ciągnikowi siodłowemu [wideo]. Ostatnie testy przed wdrożeniem na Ukrainie, jest złom do odholowania ;)

Scena wygląda na zainscenizowaną kryptoreklamę, ale nawet jeśli, to warto ją pokazać. Oto Rivian R1T, elektryczny pickup, pomaga zawieszonemu nad rowem dużemu ciągnikowi siodłowemu. Elektryk mimo stosunkowo niewielkich rozmiarów jest w stanie holować przyczepy o wadze do 4 990 kilogramów (11 000 funtów), cięższe niż obsługuje większy Hummer EV!

Rivian jako pokaz, co potrafią silniki elektryczne

Silniki elektryczne oferują maksymalny moment obrotowy od samego początku do kilku tysięcy obrotów na minutę. Brzmi to sucho i niezbyt apetycznie dopóki nie uświadomimy sobie, że dzięki temu na przykład Tesle mogą przyspieszać jak wystrzelone z katapulty zanim auta spalinowe zdołają zapiąć sprzęgło, a ten Rivian – 614 kW/835 KM mocy, 1 231 Nm momentu obrotowego – był w stanie pomóc dużemu ciągnikowi siodłowemu ważącemu około 8 ton (wartość przybliżona; źródło), choć nawierzchnia była mokra:

Oczywiście sytuacja jest podejrzana: w epoce matryc wyposażonych w dziesiątki megapikseli ten film wygląda jak kręcony zagłówkiem albo kamerą wstrzykiwaną ludziom wraz ze szczepionkami i ukrytą za źrenicą. W dodatku na drodze trudno dostrzec ślady jakiegoś szczególnie mocnego hamowania, które zostawiłby kilkutonowy ciągnik siodłowy wypadający z jezdni. To może być po prostu kryptoreklama Riviana R1T, firma wiedziała, że wieść się rozniesie i zrobi wrażenie.

Nie zmienia to faktu, że Rivian, mimo stosunkowo niepozornych rozmiarów, ma imponujące możliwości w zakresie holowania. Na tle konkurencji błyszczy, przegrywa tylko z Cybertruckiem, odnośnie którego mamy tylko wstępne obietnice producenta:

  1. Cybertruck – masa przyczepy „ponad 14 000 funtów” / 6 350 kilogramów,
  2. Rivian R1T – masa przyczepy do 11 000 funtów / 4 990 kilogramów,
  3. Ford F-150 Lightning – masa przyczepy do 10 000 funtów / 4 536 kilogramów,
  4. Chevrolet Silverado EV RST – masa przyczepy do 10 000 funtów / 4 536 kilogramów,
  5. Hummer EV1 – masa przyczepy do 7 500 funtów / 3 402 kilogramów.

Dodajmy, że Rivian R1T waży 3,24 tony (Hummer EV: 4,1 tony!), ale jako jedyny w zestawieniu posiada cztery silniki, po jednym na każde koło. Takiej konfiguracji nie oferuje obecnie żaden inny producent, choć Tesla sugeruje, że w Cybertrucku też może się pojawić napęd 2+2.

Nota od redakcji: z tymi kamerami wstrzykiwanymi ze szczepionkami to oczywiście żart…

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 12 głosów Średnia: 4.7]
Exit mobile version