Renault zaprezentował wizję małego elektrycznego dostawczaka, który w przyszłości ma służyć do transportu na terenach miejskich. Samochód ma 100 kilometrów zasięgu, jest niewiele dłuższy od Fiata 500e, ale jego skrzynia ładunkowa ma ponad 70 procent pojemności skrzyni znacznie większego Nissana e-NV200.

Renault EZ-Flex = rozbudowane Twizy?

Renault EZ-Flex sprawia wrażenie solidnie rozbudowanego Renault Twizy. Samochód ma 3,86 metra długości, 1,65 metra szerokości i 1,88 metra wysokości. Elektryczny dostawczak jest o 24 centymetry dłuższy i o 2,5 centymetra szerszy niż Fiat 500e (segment A), ale dzięki wysokiej skrzyni i skompresowanemu kokpitowi ma przestrzeń ładunkową o objętości 3 m3, co stanowi ponad 70 procent pojemności skrzyni ładunkowej znacznie większego Nissana e-NV200.

Kokpit jest minimalistyczny. Większość ustawień samochodu zmienia się z poziomu dotykowego ekranu, który znajduje się na środku kabiny. Renault chwali się, że 100 kilometrów zasięgu w zupełności wystarczy do miejskich dostaw, bowiem wykorzystywane w tym celu samochody przejeżdżają dziennie średnio 50 kilometrów. Dlatego 12 prototypowych EZ-Flexów zostanie użyczonych firmom i urzędom na terenie Europy na 2 lata, by sprawdzić, jak EZ-Flexy sprawdzą się w praktyce.

> Toyota: Bateria w samochodzie elektrycznym kosztuje tyle, co całe auto. Gdzie tu ekonomia?

Auta będą cały czas śledzone przez producenta, Renault będzie sprawdzał ich szybkości, sposób wykorzystania, a także częstotliwość otwierania drzwi i klap. Dane te mają zostać wykorzystane do lepszego samochodu dostawczego do miasta.

Prototypowa wersja samochodu zostanie zaprezentowana na Paris Expo Porte de Versailles we Francji w dniach 16-18 maja.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]