Jak poinformował portal Co Za Dzień, do Radomia dotarł dziś pierwszy z dziesięciu zamówionych autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 Electric (właściwie: Solaris Urbino 12 electric). Od kilkunastu dni w mieście instalowano też ładowarki pantografowe firmy Ekoenergetyka. Mobilne wersje stacji ładowarek pojawiły się z kolei w zajezdni.

Radom z ekologiczną flotą

Dziesięć autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 Electric – a dwięc dwuosiowych, 12-metrowych bezprzegubowców – ma trafić do Radomia do połowy 2020 roku. Pierwszy już jest. Pojazdy mają obsługiwać linię nr 1 (źródło).

Autobusy mogą zostać wyposażone w baterie o pojemnościach od 58, przez 120, 145 do 240 kWh. Należy zakładać, że średnie zużycie energii wynosi 100-120 kWh/100 km, dlatego przy akumulatorach 120 kWh autobusy powinny przejeżdżać do 100 kilometrów na jednym ładowaniu. Mówimy jednak o eksploatacji w sprzyjających warunkach, zimą zasięgi będą mniejsze.

Rzecz jasna operator pomyślał też o tym: wraz z autobusami zamówiono też szybkie pantografowe stacje ładowania Core Charger F o mocy 300 kW firmy Ekoenergetyka, które stanęły na pętli Osiedle Południe oraz Osiedle Gołębiów. Jako ciekawostkę warto dodać, że w szafkach, które znajdują się przy słupach, ukryte są kable z wtyczką CCS 2, które również mogą posłużyć do naładowania autobusu (źródło).

Oprócz nich w zajezdni MPK przy Wjazdowej 4 pojawią się cztery mobilne stacje ładowania PlugCharger FX o mocy 2x 40 kW i dwie Plug Charger R o mocy 40 kW, które będą wykorzystywane do spokojniejszego i wolniejszego uzupełniania energii w autobusach podczas postoju na pętli. Łącznie zajezdnia będzie więc dysponowała dziesięcioma punktami ładowania – tyloma, ile będzie autobusów.

Zdjęcie otwierające: Solaris Urbino 12 Electric (c) Solaris

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 5]