Waga Hummera EV Edition 1 to dokładnie 4 103 kilogramy (9 046 funtów), a mimo tego prototypowe wersje pickupa były w stanie oderwać od jezdni przednie koła przy przyspieszaniu, dowiedział się Car and Driver. Dlatego inżynierowie postanowili nieco ograniczyć możliwości samochodu.

Hummer EV = bestia na kołach

Moment obrotowy to kluczowy parametr silnika, ważniejszy nawet niż moc maksymalna. Moment obrotowy decyduje o tym, jak mocno samochód [elektryczny] jest w stanie odepchnąć się od nawierzchni, czytaj: wyskoczyć do przodu. Kiedy w prototypach Hummera EV powodował on uniesienie przednich kół, zmodyfikowano parametry pickupa – i nie ma mowy o tym, by przeciętny nabywca mógł przywrócić tamte ustawienia. Przednie koła wiszące w powietrzu oznaczają bowiem całkowity brak kontroli nad kierunkiem, w którym pojazd pojedzie.

Hummer EV Edition 1 – limitowana, niedostępna już wersja półciężarówki – dzięki trzem silnikom (1+2) dysponuje około 1 500-2 000 Nm momentu obrotowego, około 735 kW/1 000 KM mocy i powinna przyspieszać do 97 km/h (0-60 mph) w około 3 sekundy. Bateria ma pojemność 200 kWh.

Opisując Hummera EV dziennikarz portal The Drive nawet nie próbował ukrywać swojej fascynacji samochodem. Jak pisze, jeszcze nigdy nie jeździł czymś tak dużym, tak ciężkim, a jednocześnie tak szybkim. Szczególnie, gdy w pickupie uaktywni się tryb Watts to Freedom (WTF, pol. waty wolności). Ale General Motors, producentowi Hummera EV, dość wolno idzie skalowanie produkcji samochodu. Mimo startu dostaw zapowiadanego na jesień 2021, w IV kwartale roku wyprodukowano zaledwie… 1 egzemplarz auta – dokładnie tyle, ile prognozowaliśmy.

Zdjęcia: Hummer EV (c) GMC

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: waga Hummera EV sprawia, że nawet po nowelizacji ustawy i podniesieniu dmc dla elektryków do 4,25 tony, w Polsce takim samochodem nie pojeździmy z prawem jazdy kategorii B. Dopuszczalne masy całkowite aut są zwykle o co najmniej kilkaset kilogramów wyższe niż waga pojazdu, więc w przypadku Hummera EV konieczny będzie albo zakup mocno odchudzonej edycji pojazdu, albo też zdanie egzaminu na prawo jazdy kategorii C.

Nota 2: General Motors mówi o 15 600 Nm (11 500 lb-ft) momentu obrotowego, ale jest to wartość na kołach. Przyjęło się natomiast, że momenty obrotowe podaje się na silnikach, dlatego w treści oszacowaliśmy przybliżony moment obrotowy Hummera EV.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]