W Niemczech rozpoczął kursowanie pierwszy pociąg na świecie zasilany wodorem. Wyprodukowany przez Alstom skład jeździ po trasie w Dolnej Saksonii o długości 100 kilometrów. Linia nie jest zelektryfikowana, dlatego dotychczas kursowały tam wyłącznie pociągi spalinowe.

Pierwszy na świecie pociąg na wodór

Coradia iLint – bo taką nazwę nosi pociąg – został wyprodukowany przez francuską firmę Alstom. To prototypowe rozwiązanie, ale Dolna Saksonia zamówiła łącznie 14 takich składów, które mają być dostarczone do 2021 roku. Producent deklaruje, że w razie zapotrzebowania gotowy jest obsługiwać kolejne zamówienia – na razie wstępne zainteresowanie wyraziły inny niemieckie landy.

> Telewizja Republika o samochodach elektrycznych, czyli fakty kontra dezinformacja [WIDEO]

Pociąg napędzany jest silnikami elektrycznymi, które zasilane są energią wytwarzaną przez ogniwa wodorowe. Gdy energii jest za dużo, jej nadmiar gromadzony jest w baterii (nieznanej pojemności). Zbiorniki wodoru mają wystarczyć na przejechanie około 1 000 kilometrów. Biorąc pod uwagę masę pociągu, muszą mieścić kilkadziesiąt kilogramów wodoru i ważyć kilka ton.

Uruchomienie pociągów na wodór zadeklarowały również inne kraje. Francja chciałaby mieć taki skład do 2022 roku, a Wielka Brytania, Dania, Norwegia, Włochy i Kanada „wyrażają zainteresowanie” produktem (źródło).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: