Opel pochwalił się, że wyprodukował pierwszego Opla Vivaro-e Hydrogen, z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem. Auto trafi do niemieckiej firmy Miele, jego nabywca raczej nie będzie miał problemów z tankowaniem – Niemcy mają jedną z najlepiej rozwiniętych sieci stacji tankowania wodoru na świecie.
Opel Vivaro-e Hydrogen – specyfikacja i wszystko, co wiemy
Wodorowy Opel Vivaro-e opiera się na wariancie elektrycznym, ale baterię samochodu zmniejszono do około 8-9 (10,5) kWh. Uzupełnia ją ogniwo paliwowe o mocy 45 kW. W trybie czysto elektrycznym samochód może pokonać do 50 jednostek WLTP, na wodorze jest to w sumie ponad 400 jednostek WLTP, około 340 kilometrów realnie w trybie mieszanym. To nieco więcej niż w wypadku wersji elektrycznej, która z akumulatorami o pojemności 69 (75) kWh oferuje 330 jednostek zasięgu WLTP.

Opel Vivaro-e Hydrogen. Zwróć uwagę na zbiorniki wodoru, które są znacznie większe niż znajdująca się nad nimi bateria. Przyjrzyj się też rurze wydechowej, która odprowadza wodę (c) Opel
Jak każdy samochód z baterią o pojemności większej niż około 1-2 kWh, Opel Vivaro-e Hydrogen może zostać naładowany z gniazdka. Auto posiada 3-fazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW i gniazdo Typu 2, które pozwalają na uzupełnienie 100 procent zasięgu elektrycznego w mniej więcej godzinę. Na schemacie widać też piny CCS2, w komunikacie prasowym producent o nich nie wspomina.
Wodorowy Opel Vivaro dostępny jest z nadwoziami o długości M (4,95 m) i L (5,3 metra długości), maksymalna ładowność wynosi 1 000 kilogramów, przestrzeń ładunkowa w zależności od wariantu to od 5,3 do 6,1 metra sześciennego. Pierwszy egzemplarz auta Opla trafił do firmy Miele, niemieckiego producenta urządzeń AGD. Ceny pojazdu nie podano.
Wszystkie zdjęcia: Opel Vivaro-e Hydrogen (c) Opel / Stellantis