Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Oto zbiorniki autobusu długodystansowego na wodór. Oficjalne testy w Sendzien

Miasto Sendzien (Shenzhen, Chiny) pochwaliło się uruchomieniem pierwszej demonstracyjnej linii obsługiwanej przez dalekobieżny autobus na wodór. Po 20 minutach tankowania autokar ma osiągać 650 kilometrów (jednostek NEDC?) zasięgu, na jego pokładzie mieści się do 46 pasażerów. Pojazd zasilany jest ogniwami paliwowymi.

Gigantyczne bańki na wodór w komorze bagażowej

Widoczne na zdjęciu zbiorniki przechowują gaz pod ciśnieniem 350 barów, czyli dwukrotnie niższym niż w samochodach osobowych. W autobusach jest po prostu więcej przestrzeni, więc marnowanie energii (i czasu) na dodatkową kompresję nie ma sensu. Dzięki temu stacje tankowania wodoru mogą szybciej wyrównywać ciśnienie i tankować kolejne autobusy:

W 11-metrowym autobusie mieści się do 46 pasażerów, aktualnie pięć takich pojazdów jeździ po trasie o długości około 7 kilometrów, więc ich zasięg nie jest szczególnie istotny. Ich oklejenie ma przypominać, że są one „świeże i piękne” w porównaniu do typowych autokarów długodystansowych. Dla komfortu pasażerów fotele zostały obite jasną skórą (źródło).

Dane techniczne ogniw paliwowych nie są znane, nie podano też sumarycznej pojemności zbiorników. Jeśli wykorzystano wariant o standardowej pojemności, powinno dać się w nich przechować około 50 kilogramów wodoru, co powinno z zapasem wystarczyć na pokonanie wspomnianego wcześniej dystansu 650 kilometrów. Minusem jest oczywiście brak dwóch komór bagażowych, ale trzeba pamiętać, że po drugiej stronie są dwie lub trzy o identycznej wielkości.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version