Firmy Asahi Tanker i Exeno-Yamamizu pracują nad stworzeniem pierwszego całkowicie elektrycznego zbiornikowca. Statek „E5” ma być gotowy pod koniec 2020 roku, będzie dowoził paliwa płynne do innych jednostek, głównie frachtowców wyruszających na ocean.

Elektryczny zbiornikowiec Asahi Tanker

Asahi Tanker i Exeno-Yamamizu roboczo nazywają statek „E5” ze względu na jego elektryczny napęd, przyjazność dla środowiska, wydajność, rozsądne koszty eksploatacji oraz fakt, że jest to ewolucyjny następca obecnych jednostek zasilanych silnikami spalinowymi. E5 ma mieć 60 metrów długości i pomieści do 1 300 metrów sześciennych paliwa, a jego głównym zadaniem będzie obsługa jednostek stacjonujących w Zatoce Tokijskiej.

> Stena Line: Elektryfikacja jednostek pływających w trzech krokach, 1 MWh, 20 MWh i 50 MWh baterii

Gdy eksperyment się powiedzie, firmy planują rozbudowanie floty o kolejne E-piątki do obsługi Zatoki oraz stworzenie większej jednostki, której zasięg pozwoliłby na pracę wzdłuż wybrzeża.

Cała światowa flota liczy dziś około 50 tysięcy statków, olbrzymia większość z nich napędzana jest paliwami uzyskanymi z ropy naftowej. Gdyby wszystkie jednostki pływające uznać za państwo, byłby to szósty największy na świecie emitent dwutlenku węgla po Chinach, Stanach Zjednoczonych, Indiach, Rosji i Japonii.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]