Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowy Renault Master. Baterie 40 lub 87 kWh, w tym drugim przypadku do 410 jedn. WLTP zasięgu. Jest V2L/V2G

Renault zaprezentował nowe Renault Master, dużego vana, który ma być oferowany z silnikami Diesla, wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz – co z punktu widzenia Elektrowozu najważniejsze – z napędem czysto elektrycznym. W tym ostatnim wariancie auto będzie pozwalało na dostawy na krótkie (40 kWh) i średnie (87 kWh) dystanse, zaoferuje bowiem odpowiednio do 170 lub do 410 jednostek WLTP na jednym ładowaniu. Nowy Renault Master ma szansę być pierwszym masowo produkowanym elektrykiem Renault w historii, który pozwoli na oddawanie energii do sieci lub innych urządzeń.

Renault Master (2024): ładniejszy, z większym wyborem i zasięgiem

Wersja z mniejszą baterią zostanie wyposażona w silnik o mocy 96 kW/130 KM, wariant z dużym akumulatorem będzie posiadał silnik 105 kW/143 KM, obydwa z 300 Nm momentu obrotowego. Maksymalna ładowność przy dużym akumulatorze to 1,625 tony, pojawi się też opcja ciągnięcia przyczep o masie do 2,5 tony. Wspomniane 410 jednostek WLTP to 350 kilometrów realnie w trybie mieszanym [obliczenia reakcji Elektrowozu].

Nowy Renault Master obsługuje ładowanie z mocą do 130 kW, producent deklaruje +229 jednostek WLTP po 30-minutowym postoju. Ładowanie od 10 do 100 procent na słupku AC o mocy 22 kW ma trwać mniej niż 4 godziny.

Van Renault jest pierwszym masowo produkowanym autem francuskiej firmy, które ma być kompatybilne z V2G, czyli oddawaniem energii do sieci. Samochód pozwoli też na zasilanie zewnętrznych urządzeń (V2L) z użyciem przejściówki wpinanej do portu ładowania lub też do gniazdka w przestrzeni bagażowej. Możliwe będzie zasilanie systemów chłodzenia czy ogrzewania bezpośrednio z baterii elektryka.

Standardowym elementem wyposażenia jest możliwość zdalnego zarządzania Renault Masterem przy pomocy aplikacji mobilnej (system OpenR Link) oraz obsługa Android Auto i Apple CarPlay (przewodowo i bezprzewodowo). System multimedialny działa pod kontrolą Android Automotive. Producent chwali się też „mniejszą o 1,5 metra” średnicą zawracania dzięki skróconemu rozstawowi osi przy jednoczesnym powiększeniu wymiarów samochodu, co poprawiło ładowność modelu.

Kokpit nowego Renault Mastera. Sądząc po zegarach, patrzymy na wersję spalinową (c) Renault

Start sprzedaży modelu zaplanowano na wiosnę 2024 roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version