Renault zaprezentował nowe Renault Master, dużego vana, który ma być oferowany z silnikami Diesla, wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz – co z punktu widzenia Elektrowozu najważniejsze – z napędem czysto elektrycznym. W tym ostatnim wariancie auto będzie pozwalało na dostawy na krótkie (40 kWh) i średnie (87 kWh) dystanse, zaoferuje bowiem odpowiednio do 170 lub do 410 jednostek WLTP na jednym ładowaniu. Nowy Renault Master ma szansę być pierwszym masowo produkowanym elektrykiem Renault w historii, który pozwoli na oddawanie energii do sieci lub innych urządzeń.
Renault Master (2024): ładniejszy, z większym wyborem i zasięgiem
Wersja z mniejszą baterią zostanie wyposażona w silnik o mocy 96 kW/130 KM, wariant z dużym akumulatorem będzie posiadał silnik 105 kW/143 KM, obydwa z 300 Nm momentu obrotowego. Maksymalna ładowność przy dużym akumulatorze to 1,625 tony, pojawi się też opcja ciągnięcia przyczep o masie do 2,5 tony. Wspomniane 410 jednostek WLTP to 350 kilometrów realnie w trybie mieszanym [obliczenia reakcji Elektrowozu].
Nowy Renault Master obsługuje ładowanie z mocą do 130 kW, producent deklaruje +229 jednostek WLTP po 30-minutowym postoju. Ładowanie od 10 do 100 procent na słupku AC o mocy 22 kW ma trwać mniej niż 4 godziny.
Van Renault jest pierwszym masowo produkowanym autem francuskiej firmy, które ma być kompatybilne z V2G, czyli oddawaniem energii do sieci. Samochód pozwoli też na zasilanie zewnętrznych urządzeń (V2L) z użyciem przejściówki wpinanej do portu ładowania lub też do gniazdka w przestrzeni bagażowej. Możliwe będzie zasilanie systemów chłodzenia czy ogrzewania bezpośrednio z baterii elektryka.
Standardowym elementem wyposażenia jest możliwość zdalnego zarządzania Renault Masterem przy pomocy aplikacji mobilnej (system OpenR Link) oraz obsługa Android Auto i Apple CarPlay (przewodowo i bezprzewodowo). System multimedialny działa pod kontrolą Android Automotive. Producent chwali się też „mniejszą o 1,5 metra” średnicą zawracania dzięki skróconemu rozstawowi osi przy jednoczesnym powiększeniu wymiarów samochodu, co poprawiło ładowność modelu.
Start sprzedaży modelu zaplanowano na wiosnę 2024 roku.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: