Należąca do koncernu General Motors marka Cadillac rozpoczęła dostawy bodaj najcięższego na rynku elektrycznego samochodu osobowego, modelu Cadillac Escalade IQ. To całkowite zaprzeczenie ekologii w transporcie ma baterię o użytecznej pojemności 217 kWh, która wystarczy do pokonania 740 kilometrów EPA. Elektryczny Escalade waży dokładnie 4,218 tony bez kierowcy, czyli w Europie miałby w dokumentacji wpisane niemal 4,3 tony – nie obyłoby się bez prawa jazdy na samochody ciężarowe.

Elektryczny Cadillac Escalade IQ

Spalinowa wersja Cadillaca Escalade ma 5,38 metra, elektryczny Escalade IQ został wydłużony do 5,7 metra a producent już zapowiada wariant jeszcze dłuższy o większym rozstawie osi. Na Starym Kontynencie lokowałoby to samochód między vanami dostawczymi, które jeszcze usiłują mieścić się na typowych uliczkach (L2: ~5,3-5,4 metra) a wariantami najdłuższymi, które wymagają specjalnych zatoczek i miejsc parkingowych (L3, 6+ metrów). Dodajmy, że nominalny rozstaw osi Escalade IQ to 3,46 metra, konfigurator jest TUTAJ.

W samochodzie zmieści się do 7 osób, ładowanie odbywa się z mocą 350 kW, czyli przeciętną, jeśli weźmiemy pod uwagę, że bateria ma 217 kWh pojemności (1,6 C). Biorąc pod uwagę konkurencję, zasięg Escalade IQ jest przyzwoity, wynosi wspomniane 740 kilometrów EPA. Inna sprawa, że Lucid Gravity, van udający SUV-a, z baterii o pojemności 120 kWh jest w stanie wykręcić 724 kilometry EPA zasięgu. Lucid produkuje bowiem samochody zoptymalizowane aerodynamicznie i technologicznie a General Motors po prostu zbudowało dużego elektryka.

Cena Cadillaca Escalade IQ zaczyna się od 127 700 dolarów, równowartości 532 tysięcy złotych netto, 654 tysięcy złotych. Wersja „z wszystkim” ma kosztować równowartość 897 tysięcy złotych. W standardzie dostaniemy m.in. przedni bagażnik o pojemności 345 litrów (!), 55-calowy zestaw wyświetlaczy na kokpicie i 24-calowe felgi, „największe z dotychczasowych w Escalade”. System audio z 19 głośnikami możemy zamienić na zestaw z 36-głośnikami i uzupełnić go 5-strefową klimatyzacją. Zespół napędowy to dwa silniki osiągające chwilowo, w szczycie, do 552 kW/750 KM mocy, która pozwala na rozpędzenie machiny do 97 km/h w czasie poniżej 5 sekund.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: