Nissan podał obowiązujące ceny Nissan Townstar EV w wariancie osobowym (Combi L1), osobowo-towarowym (Crew Van L2) oraz towarowym (Van L1, Van L2). Najtańsza wersja wyposażeniowa Visia Van L1 kosztuje od 147 000 zł netto (180 810 zł), edycja Business skrojona z myślą o firmach to wydatek od 149 900 zł netto. Osobowa wersja Combi L1 kosztuje od 214 900 zł. Nowością jest edycja załogowa (Crew Van L2), homologowana jako auto dostawcze, ale mieszcząca do 5 osób.

Ceny: Nissan Townstar EV dostawczy i osobowy

Podane w tekście ceny są oficjalne, ale część z nich na stronach producenta pojawi się dopiero w maju – Czytelnicy Elektrowozu dowiadują się o nich jako pierwsi. W tej chwili zamówienia przyjmowane są na dwa podstawowe warianty dostawcze, Van L1 (od 147 000 zł netto) i Van L2 (od 153 000 zł netto). Van L1 wyjeżdża z fabryki od grudnia 2022 roku, czyli wystartował właściwie w tym samym czasie, co spalinowa edycja Townstara. Zamówienia na osobową edycję Combi L1 i towarowo-osobową (homologacja N1, ale 5 miejsc w kabinie) Crew Van L2 będą przyjmowane od maja 2023 roku.

Ceny są następujące (patrz też ilustracja poniżej):

  • Townstar EV Van L1: od 147 000 do 182 000 zł netto,
  • Townstar EV Van L2: od 153 000 do 186 000 zł netto,
  • Townstar EV Crew Van L2: od 165 900 zł netto,
  • Townstar EV Combi L2: od 214 900 do 227 900 zł brutto.

Nissan zakłada, że 70 procent nabywców samochodu będą stanowiły firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, 20 procent mają wygenerować firmy użyczające taborów aut, zaledwie 10 procent wolumenu sprzedaży wygenerują rodziny. Pojemność baterii Nissana Townstara EV (44 kWh wartości użytecznej) została dobrana w taki sposób, by auto obsługiwało miasta i okolice podmiejskie. Auto jest bratem-bliźniakiem nowego Kangoo Elektrycznego, dlatego akumulator jest chłodzony cieczą poza wersją Visia.

Deklarowany zasięg WLTP Nissana Townstara EV wynosi do 301 jednostek, co daje do 257 kilometrów realnie w trybie mieszanym, do 180 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. To dla wersji krótszej L1 i najmniejszych felg. Większa długość i ciężar samochodu oraz dodatkowy ładunek wpłyną negatywnie na tę wartość.

Przestrzeń ładunkowa Nissana Townstara EV w wersji Van L1 to 3,3 metra sześciennego, 2 europalety. Ładowność to 612 kilogramów, samochód może zostać wyposażony w hak ciągnący przyczepy o wadze do 1 500 kilogramów. Wariant L2 to już 4,3 m3 i 777 kilogramów ładowności. Bagażnik w Combi L1 to 775 litrów.

Silnik ma 90 kW/122 KM mocy, 245 Nm momentu obrotowego, napędza przednią oś. Standardem jest pompa ciepła (wyjątek: Van L1 w wersji Visia) i LED-owe reflektory oraz ładowarka pokładowa 3-f o mocy 11 kW. Wyższe wersje wyposażeniowe zyskają ładowarkę pokładową 22 kW oraz ładowanie DC z mocą do 80 kW. Uzupełnienie do 150 jedn. WLTP zasięgu dzięki ładowarce 22 kW ma trwać 1:10 h, na stacji prądu stałego (DC) będzie to 25 minut.

Nie ma możliwości oddawania energii (V2L, V2D), alians dopiero pracuje nad mechanizmem. Ani w bagażniku, ani w kabinie nie ma też gniazdka 230 V. Podstawowe wersje nie mają w ogóle nawigacji, ale obsługują Android Auto/Apple Carplay.

> polskie Forum Nissan Townstar (dopiero co założone)

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: