Flixbus – w Polsce znany z tego, że przejął Polskiego Busa – ogłosił oficjalnie, że wprowadza na pierwszą niemiecką trasę elektryczny autokar. Autobus wozi pasażerów między Frankfurtem nad Menem i Mannheim cztery razy dziennie. Obsługuje też trasę do lotniska Frankfurt Airport (FRA) i do Heidelbergu.

Autobusy elektryczne już na trasach

Wiosną 2018 roku Flixbus rozpoczął testy autobusów elektrycznych między Paryżem i Amiens, czyli na trasie o długości około 140 kilometrów. Niemiecka ma 115 kilometrów, jest więc krótsza niż ta we Francji, ale autokar kursuje na niej tam i z powrotem. Operator wykorzystuje chińskiego BYD C9 z czterdziestoma miejscami, który posiada zasięg do 320 kilometrów.

> Volkswagen jednak zbuduje gigafabrykę baterii

Autobus ładowany jest raz lub dwa razy dziennie w ciągu dnia oraz w nocy. W dzień podłącza się do ładowarki w Mannheim, gdzie znajdują się dwa punkty ładowania o mocy 40 kW każdy. Serwowana z nich energia elektryczna pochodzi w całości ze źródeł odnawialnych, więc emisja autobusu podczas jazdy jest zerowa.

Aby autobus zwracał na siebie uwagę na drodze, oklejono go folią, która zmienia kolor z zielonego (firmowy kolor Flixbusa) na niebieski w zależności od kąta patrzenia. Przedstawiciel operatora przyznaje, że dziś autobusy elektryczne są znacznie droższe w zakupie. Firma jest jednak przekonana, że jest to przyszłościowa i opłacalna inwestycja – która w dodatku da sygnał producentom, że zapotrzebowanie na diesle powoli gaśnie.

 

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.5]