Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Najchętniej kupowane autobusy elektryczne w Europie 2024: 1/ Yutong, 2/ Mercedes, 3/ Wrightbus. Solaris na 5. miejscu

Portal Sustainable Bus dokonał aktualizacji zestawienia sprzedaży najchętniej kupowanych autobusów elektrycznych w Europie w 2024 roku. Pierwsze miejsce okazało się zaskoczeniem, zeszłoroczni liderzy (MAN, Solaris) zostali zdetronizowani, Solaris spadł na piąte miejsce, MAN trafił na szóste. Najlepszy okazał się chiński Yutong, który jako jedyny dostarczył w Europie ponad 1 000 autobusów (w czym sporą zasługę ma polski Busnex). Tuż za nim dojechał Mercedes z 918 elektrobusami i Wrightbus z 861 pojazdami.

Autobusy elektryczne w Europie

Ranking TOP10 prezentuje się następująco:

  1. Yutong – 1 092 egzemplarze,
  2. Mercedes – 918 egzemplarzy,
  3. Wrightbus – 861 egzemplarzy,
  4. Iveco Bus – 821 egzemplarzy,
  5. Solaris – 460 egzemplarzy,
  6. MAN – 435 egzemplarzy,
  7. BYD – 426 egzemplarzy,
  8. VDL – 401 egzemplarzy,
  9. BYD-ADL – 352 egzemplarze.

W ciągu ostatnich lat Solaris oscylował w okolicy 400 sztuk i tylko rok temu sprzedał aż 725 autobusów. Najbardziej spektakularny wzrost zaliczył zdecydowanie Yutong, największy zresztą producent autobusów elektrycznych na świecie starający się dopasować ofertę do potrzeb mniejszych i większych klientów. W listopadzie 2024 roku firma wprowadziła do polskiej oferty model Yutong E7S z baterią o pojemności 140 kWh, który zainteresował m.in. Ostródę. Kierowca, którego mieliśmy okazję spytać o wrażenia z jazdy (na zaproszenie wspomnianego Busneksu), był wyraźnie podekscytowany zwrotnością i zasięgami pojazdu:

Liczniki Yutonga E7S. Zwróć uwagę na zasięg przy baterii naładowanej do 91 procent

Inny chiński producent autobusów, BYD, nie zanotował szczególnie spektakularnych wyników, ale może być to efekt twardej konkurencji ze strony Wrightbusa – obydwie firmy dość mocno walczą o rynek brytyjski. Interesująca jest pozycja Volvo Buses: w najlepszym 2023 roku firma zdecydowała się… zamknąć fabrykę w Polsce. Oczywiście może być to kwestia znajomości rynku i pewnych opóźnień biorących się z postępowań przetargowych: statystyki, które obserwujemy teraz, były efektem zamówień sprzed kilku lat.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version