Mitsubishi wprowadziło do oferty w Wielkiej Brytanii Outlandera PHEV przerobionego na vana – model Reflex [Plus]. Jego przestrzeń bagażowa nie dorównuje może typowym dostawczakom, ale samochód pozwala na przewiezienie łącznie do 500 kilogramów pasażerów i ładunku.

Van Mitsubishi Outlander PHEV – z zewnątrz prawie bez zmian, w środku miejsce na towar

Mitsubishi Outlander PHEV jest jednym z najpopularniejszych samochodów ładowanych z gniazdka (BEV+PHEV) w Wielkiej Brytanii i bodaj najpopularniejszą hybrydą w tym segmencie. Auto cieszy się zainteresowaniem klientów mimo tego, że od końca 2018 roku nie przysługują na niego żadne dopłaty.

Mitsubishi najwyraźniej uznało, że wykorzysta ten trend, by wprowadzić na rynek stary-nowy produkt: Outlandera PHEV Reflex [Plus], auto osobowe fabrycznie przerobione na vana. Dzięki temu, że samochód jest ładowaną z gniazdka hybrydą, firmy mogą go kupić z rządowym dofinansowaniem w wysokości ponad 7,9 tysiąca funtów (równowartość 40,5 tysiąca złotych), co obniża jego cenę netto do równowartości niecałych 129 tysięcy złotych.

Wariant Reflex (bez „Plus”) jest jeszcze tańszy, z dopłatą kosztuje równowartość zaledwie 124,6 tysiąca złotych:

Oprócz tego przedsiębiorstwa korzystające z samochodu mogą liczyć na niższe opodatkowanie. Outlander PHEV oferuje 45 km WLTP na baterii, może więc bez przeszkód wjeżdżać do stref niskiej emisji.

> Cybertruck – pierwszy samochód elektryczny z zasięgiem pod 1 200 kilometrów? Tesla szykuje niespodziankę z bateriami?

Z zewnątrz model Reflex [Plus] nieszczególnie różni się od klasycznego Outlandera PHEV, uwagę mogą zwracać co najwyżej całkowicie zasłonięte boczne okna z tyłu. W środku inaczej podzielono kabinę: przestrzeń pasażerską zmniejszono do dwóch miejsc z przodu, a za nimi zorganizowano dużą przestrzeń bagażową z płaską podłogą. Jej pojemność to 1,6 metra sześciennego.

Całkowita ładowność auta to 500 kilogramów.

Samochód dysponuje napędem na obie osie, wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra, dwoma silnikami elektrycznymi oraz baterią o pojemności 13,8 kWh. Jest chyba jedynym dziś modelem na rynku, który mimo akumulatorów o pojemności mniejszej niż 15 kWh posiada złącze szybkiego ładowania Chademo.

> Mitsubishi Outlander PHEV (2019) wypadł z polskiej oferty. Przez Ustawę o elektromobilności

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]