Daimler oficjalnie zaprezentował dziś elektrycznego Mercedesa Citaro / eCitaro. Autobus wyposażono w baterię o pojemności 243 kWh zbudowaną z dziesięciu modułów po około 25 kWh każdy. Część z nich zamontowano na dachu.
Elektryczny autobus według Daimlera
Daimler obiecuje (źródło), że eCitaro jest w stanie przejechać „150 kilometrów latem” i „do 250 kilometrów w idealnych warunkach”. Producent podkreśla, że w stosunku do wersji spalinowej, zapotrzebowanie na energię elektryczną w układzie ogrzewania, chłodzenia i klimatyzacji zmniejszono o 40 procent, co znacząco odbiło się na zasięgu pojazdu.
Autobus ładowany jest z użyciem złącza CCS Combo 2, ale firma rozważa również wariant z pantografem. Silniki napędowe ulokowane są blisko kół, każdy dysponuje mocą 170 KM (125 kW) i momentem obrotowym 485 Nm.
Daimler zapowiada, że w ciągu kilku lat zwykłe baterie litowo-jonowe w autobusie zostaną zastąpione przez wersję ze stałym elektrolitem (ang. solid-state). Przy pojemności 400 kWh autobus ma spełniać 70 procent swoich zadań bez konieczności doładowywania w trakcie pracy.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|