Mercedes pochwalił się, że wprowadza na rynek Mercedesa eVito z baterią o pojemności użytecznej 90 kWh, całkowitą wynoszącą około 100 kWh. Sprzedawany dotychczas wariant miał 60 kWh pojemności, wzrost wynosi więc aż 50 procent. Nowy eVito ma zasięg WLTP wynoszący do 480 jednostek, około 410 kilometrów w trybie mieszanym lub po mieście, około 250 kilometrów przy jeździe z szybkością 120 km/h [wstępne szacunki redakcji Elektrowozu].
Nowy Mercedes eVito ~100 (90) kWh: do 150 kW/204 KM mocy, do 110 kW przy ładowaniu
Mercedes eVito z większą baterią oferowany jest z chłodzoną cieczą trzyfazową ładowarką AC-DC o mocy 11 kW. Na ładowarce prądu stałego rozpędza się w szczycie do 110 kW, co oznacza około 40 minut postoju przy uzupełnianiu energii od 10 do 80 procent, deklaruje producent. Mamy więc do czynienia z bateriami zbliżonymi pojemnościowo do tych montowanych w EQE, ale ładowanymi powoli i ostrożnie, niczym w EQB. Trudno się dziwić, skoro eVito jest pojazdem dostawczym, a te potrafią pokonywać dziesiątki tysięcy kilometrów rocznie.
Mercedes eVito ~100 (90) kWh oferowany jest z silnikiem o mocy 85 kW/116 KM lub też mocniejszym, 150 kW/204 KM osiągającym do 365 Nm momentu obrotowego, który dotychczas montowany był tylko w wersji osobowej, eVito Tourer ~66 (60) kWh. Nie ma wariantu z napędem na obie osie. Samochód sprzedawany jest w dwóch długościach, 5,14 metra (Lang, A2) i 5,39 metra (Extra-Lang, A3) i dwóch wersjach: klasycznej dostawczej oraz przystosowanej do przewozu osób (Tourer). Dłuższy wariant dostawczy ma przestrzeń ładunkową o objętości 6,6 metra sześciennego.
Mercedes chwali się, że auto wyposażane jest w standardzie w system MBUX z 10,25-calowym ekranem centralnym, bezkluczykowy dostęp, tempomat, czujnik deszczu czy kamerę cofania. Gwarancja na baterię oferowana jest na 160 000 kilometrów lub 8 lat. Ceny Mercedesa eVito 90 kWh w wariancie Tourer (osobowy) zaczynają się w Polsce od 383 205 złotych. Konfigurator dostępny jest TUTAJ.