Lubelski Zarząd Transportu Miejskiego oraz przedstawiciele Solarisa podpisali dziś trzy kontrakty na dostarczenie 20 autobusów elektrycznych i 15 trolejbusów. Będą one trafiać na lubelskie drogi od listopada 2020 do września 2021 roku, przy czym pula trolejbusów będzie pierwsza.

Trolejbusy i autobusy Solarisa w Lublinie

Prezydent Lublina wyliczył, że już dziś 25 procent taboru autobusowego obsługującego miasto to pojazdy elektryczne. Podpisany właśnie kontrakt z Solarisem sprawi, że w 2021 roku elektryfikacja obejmie aż 50 procent należącej do miasta puli autobusów.

Kontrakt o wartości ponad 106 milionów złotych dotyczy dostarczenia piętnastu trolejbusów Solaris Trollino 18 oraz dwudziestu autobusów Urbino 12. Trolejbusy będą trafiały do miasta między listopadem 2020 a kwietniem 2021, autobusy – między listopadem 2020 a wrześniem 2021 (źródło).

> Autopilot Tesli potrafi w Stanach omijać słupki na drodze – ależ cwany! [wideo]

Trolejbusy Solaris Trollino 18 wyposażone są w baterie o pojemności 58 kWh, dzięki czemu dojadą również tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnej, na przykład na nowych lub przebudowywanych odcinkach dróg. Niestraszne im też będą [chwilowe] awarie zasilania. Z kolei Solarisy Urbino 12 to autobusy czysto elektryczne wyposażone w baterie o pojemności 116 kWh, które powinny pozwolić na przejechanie do 100 kilometrów na jednym ładowaniu.

Solaris Trollino 18 (c) Solaris

Solaris Urbino 12 (c) Solaris

Oprócz dostawy autobusów elektrycznych i trolejbusów, kontrakty przewidują również uruchomienie w sumie czterech ładowarek pantografowych o mocy 450 kW każda. Staną one na pętli Choiny oraz w zajezdni przy ulicy Grygowej. Na Grygowej pojawią się też dwie dodatkowe stacje ładowania o mocy 40 kW i dwie mobilne ładowarki o mocy 40 kW.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]