Litewska firma Elinta Motors przygotowała produkt, o jakim od dawna mówiło się, że w naszym kraju miałby więcej sensu niż nieszczęsny Polski Samochód Elektryczny. Chodzi o gotowy zestaw do konwersji spalinowych dostawczaków na hybrydy ładowane z gniazdka. Cena skonwertowanego auta (całego) zaczyna się od 50 tysięcy euro netto, czyli równowartości niecałych 220 tysięcy złotych netto.

Konwersja samochodu dostawczego na hybrydę ładowaną z gniazdka? Proszę bardzo!

Zestaw nadaje się do wykorzystania w samochodach dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 7,2 tony. Wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 114 kW (155 KM), co w połączeniu z silnikiem spalinowym w testowym Iveco Daily (2019) dało łącznie 188 kW (256 KM) mocy i 1 250 Nm momentu obrotowego.

Oprócz silnika i falownika w pakiecie znajduje się także bateria o pojemności 37 kWh, która – jak deklaruje producent – powinna wystarczyć na przejechanie do 80 kilometrów w trybie czysto elektrycznym. Wszystkie te elementy to własne konstrukcje Litwinów.

Auto wyposażone w pakiet Elinta Motors obsługuje cztery tryby jazdy: wspomniany 1) czysto elektryczny, 2) hybrydowy, w którym samochód sam wybiera źródło mocy, 3) podtrzymujący poziom naładowania baterii albo 4) ładujący, w którym silnik spalinowy napędza auto i równolegle uzupełnia energię w akumulatorach. Zestaw jest ponadto wyposażony w GPS, który może rozpoznawać strefy czystego transportu (oraz ich odpowiedniki) i pilnować, żeby na ich obszarze samochód poruszał się wyłącznie w trybie elektrycznym.

> Mazda: Elektryczna wersja do zobaczenia na targach Tokio 2019. Zupełnie nowy model

Firma pochwaliła się, że rozwija podobne zestawy do konwersji od 2014 roku i ma już klientów w Niemczech, Norwegii, Danii, Holandii i na Litwie (źródło). W tej chwili w ofercie są pakiety PHEV-080, PHEV-120 oraz EV-150.

Aktualizacja 2019/09/19, 15.40

Dowiedzieliśmy się w firmie Elinta, że Iveco Daily o ładowności do 3,5 tony wyposażone w dodatkowy pakiet z silnikiem, falownikiem i baterią zaczyna się od 50 tysięcy euro netto. Samochód w wersji o ładowności do 7,2 tony to już koszt od 63 tysięcy euro netto.

Obie ceny to ceny samochodu z pakietem, nie samego pakietu.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: