Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Kia Europe ogłasza współpracę z Uberem. Przewoźnicy mogą otrzymać specjalne oferty na e-Niro i e-Soula

Kia Europe i Uber ogłosiły zawiązanie współpracy, której celem ma być promowanie wśród przewoźników (pracowników Ubera) samochodów zeroemisyjnych. Mają oni otrzymywać „specjalne oferty” na elektryczną Kię e-Niro i e-Soul, a w przyszłości również na najnowszy model EV6.

Aktualizacja 2021/06/16, godz. 12.42: informacja została wczoraj oficjalnie opublikowana przez polski oddział firmy. Zaktualizowaliśmy opis o rynki – jest wśród nich Polska.

Elektryczne Kie dla pracowników Ubera

Informacja pochodzi z 26 maja i została przedrukowana wyłącznie przez bułgarski oddział Kii. Nie ma jej w centrum prasowym europejskiego oddziału Kii, dlatego należy domniemywać, że komunikat zostanie ogłoszony, gdy „specjalne oferty” zostaną przygotowane przez lokalne oddziały marki.

Oferty dla pracowników Ubera mają być dostępne na „nie mniej niż 20 europejskich rynkach” – jest wśród nich Polska – mają się także pojawić „wspólne kampanie marketingowe i edukacyjne”. Południowokoreańska marka wymienia z nazwy e-Niro i e-Soula, w przyszłości zapowiada też dostępność EV6.

Kia e-Soul to crossover segmentu B-SUV, Kia e-Niro należy do segmentu C-SUV, z kolei EV6 teoretycznie należy do segmentu D, ale w praktyce nieco łamie obecną klasyfikację. e-Soul i e-Niro dostępne są z bateriami o pojemnościach 39 i 64 kWh, oferują one odpowiednio 277 (e-Soul) lub 289 (e-Niro) oraz 452 lub 455 jednostek WLTP zasięgu. Przy jeździe miejskiej, jaka jest udziałem kierowców Ubera, „jednostki WLTP” można w zasadzie jeden do jednego przełożyć na kilometry, przynajmniej gdy temperatura wynosi kilkanaście stopni Celsjusza lub więcej.

Kia e-Niro (biała) i Kia e-Soul

280-290 kilometrów może być wystarczające do wykonania nawet kilkunastu kursów dziennie, trzeba jednak pamiętać, że większa bateria i większy zasięg oznacza rzadsze ładowanie, a zużycie baterii następuje wraz z cyklami ładowania (pracy). Dlatego osoby planujące intensywnie eksploatować samochód elektryczny powinny celować raczej w większe baterie.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version