Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) uruchomił program „Kangur”: nabór wniosków o dofinansowania do zakupu autobusów elektrycznych przez gminy wiejskie. Za uzyskane środki będzie można również uruchomić infrastrukturę do ładowania tychże autobusów.

Szkolne autobusy elektryczne w gminach wiejskich

Na program „Kangur. Bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły 2020” zaplanowano wydać 60 milionów złotych. Dotacje mogą pokryć nawet 95 procent kosztów zakupu pojazdów do wożenia młodzieży szkolnej zamieszkującej tereny wiejskie i wiejsko-miejskie. Wysokość wsparcia zależy od wielkości gminy i dochodów na jednego mieszkańca (źródło).

Na bezzwrotne dotacje przeznaczono 40 milionów złotych, na pożyczki – 20 milionów. Państwowe dofinansowanie może (i powinno?) zostać również wykorzystane do postawienia lokalnych ładowarek. Biorąc pod uwagę historię jednostek PKS i należących do nich stacji tankowania mamy nadzieję, że w przyszłości ze stacji ładowania mogliby skorzystać także mieszkańcy gmin.

Informacja o naborze wniosków i wszelkie dodatkowe informacje dostępne są pod TYM ADRESEM. Pierwsza wersja programu „Kangur” zakończyła się w sierpniu 2019 roku. Z wsparcia skorzystały wtedy 4 gminy, na dofinansowania wydano 9,4 miliona złotych.

> POZNAŃ zamawia 37 autobusów elektrycznych. KRAKÓW zdecydował się na 50

Zdjęcie otwierające: ilustracyjne; autobus elektryczny Irizar w Madrycie (c) Irizar

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]