Hyundai zbuduje dla Iveco lekki samochód dostawczy do 3,5 tony, który będzie sprzedawany w Europie pod marką Iveco. Van powstanie na platformie eLCV, zanosi się na to, że będzie on wstępem do pojazdów PBV, które zaczną powstawać pod marką Kia. Prezentacja nowego modelu jak zwykle ma się odbyć we wrześniu, podczas targów w Hanowerze (Niemcy).

Hyundai i Iveco. Zaczęło się od wodoru, teraz nagły zwrot ku elektrykom

Hyundai i Iveco podpisały pierwsze porozumienie dwa lata temu, w marcu 2022 roku. Wspominano wtedy o napędach elektrycznych, ale celem współpracy okazało się stworzenie pojazdów Iveco Bus E-Way H2 (autobus) i Iveco eDaily FCEV (model dostawczy). Podczas targów w Hanowerze eDaily FCEV promowany był jako kluczowe rozwiązanie „przy potrzebie większych zasięgów”. Przy dopuszczalnej masie całkowitej do 7,2 tony, ładowności wynoszącej 3 tony i zbiornikach mieszczących 12 kilogramów wodoru pojazd pokonywał 350 kilometrów na jednym tankowaniu.

Model raczej nie okazał się sukcesem, dziś na stronie Iveco eDaily na próżno szukać wersji zasilanej wodorem – są tylko warianty elektryczne z bateriami o pojemności do 111 kWh (źródło):

Teraz, na początku lutego 2024 roku, ogłoszono rozszerzenie współpracy. Hyundai zbuduje dla Iveco lekki elektryczny samochód dostawczy na platformie eLCV. Iveco dostosuje go do potrzeb swoich klientów w fabryce we Włoszech, będzie go też sprzedawać pod swoją marką. To pierwszy pojazd na bazie eLCV, który ma być dostępny poza Koreą Południową.

Platforma pozwala na budowanie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 do 3,5 tony, mówimy więc o elektrycznych vanach Iveco pomiędzy Fordem E-Transitem Courierem (w produkcji od końca 2024 roku) czy Renault Kangoo E-Tech Electric a Fiatem e-Ducato. Będzie też prawdopodobnie wykorzystywana w pojazdach PBV Kii. Nowy samochód Iveco zostanie tradycyjnie zaprezentowany podczas targów IAA Transportation 2024 w Hanowerze.

Kia PBV, elektryczne samochody dostawcze Kii. Nowy model Iveco produkowany przez Hyundaia powinien lokować się w przedziale wyznaczonym między pojazdem po lewej (Kia PV1) i po prawej (Kia PV5) (c) Kia / Hyundai Motor Group

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]