Hummer EV Edition 1 to samochód, który wyprzedał się na pniu już w trakcie trwającego około kwadransa filmiku noszącego dumną nazwę „premiery”. Ten wariant nigdy więcej nie miał być dostępny, dlatego jego ceny dochodzą na rynku do niebotycznych poziomów. Pewien egzemplarz udało się sprzedać za 324 500 dolarów, równowartość 1 520 000 złotych netto, prawie trzy razy tyle, ile kosztował na początku.

Hummer EV Edition 1 jak biały kruk. Na razie niezła inwestycja

Hummer EV Edition 1 miał zostać wyprodukowany w liczbie 10 000 egzemplarzy. Na wszystkie warianty modelu (w tym Edition 1) zapisało się w sumie 77 000 osób, tymczasem w pierwszej połowie 2022 roku wyprodukowano zaledwie 371 (!) sztuk elektrycznego pickupa. Dodajmy do tego 1 egzemplarz, który opuścił fabrykę przed końcem 2021 roku – i oto mamy jak na dłoni moce przerobowe General Motors, gdy chodzi o półciężarówki z gigantycznymi bateriami.

„Najbliższy czynny taras widokowy we Wrocławiu”, „przewidywany czas odbioru samochodu to połowa przyszłej dekady”…

Ten gigantyczny niedobór samochodów powoduje, że pickupy, które zostały już odebrane, stają się elementem spekulacji i osiągają trudne do objęcia rozumiem ceny. Jeden z Hummerów EV Edition 1 sprzedał się za 324 500 dolarów, równowartość ponad 1,5 miliona złotych netto. Z jego konfiguracji wynika, że jako nowy kosztował mniej więcej jedną trzecią tego, nieco powyżej równowartości 500 tysięcy złotych netto.

To jak na razie najdrożej sprzedany egzemplarz. Dotychczas warianty Edition 1 osiągały ceny poniżej 300 tysięcy dolarów, mniej niż równowartość 1,4 miliona złotych netto. Wszystkie miały przejechane od kilkuset do paru tysięcy mil, czyli do kilku tysięcy kilometrów – choć zdarzały się też modele niemal nietknięte, które pokonały tylko dystans z fabryki do domu nowego właściciela.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: sytuacja prawdopodobnie nie uspokoi się do czasu, gdy Tesla zacznie masowo wytwarzać Cybertrucka. Przy samochodach tej wielkości największym problemem są baterie, które wystarczyłyby na obsłużenie mniej więcej 3-4 innych aut osobowych. Ogniwa wchodzące w skład baterii Hummera EV o pojemności 212,7 kWh wystarczyłyby do wyprodukowania trzech Chevroletów Boltów – i jeszcze zostałoby na czwarte auto. 

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]