Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Hertz kwartał po kwartale traci na gigantycznym zakupie Tesli w 2021 roku. Przez to, że Musk obniża ceny

Wypożyczalnie samochodów zarabiają nie tylko na tym, że, nomen omen, wypożyczają samochody. Większość z nich generuje pokaźny przychód również na odsprzedaży aut ze swojego taboru. Ale prezes Hertza nie czyta Elektrowozu i nikt mu nie powiedział, że elektryki będą tanieć. W efekcie zakup 100 000 BEV-ów (głównie Tesli), o którym zadecydowano w 2021 roku, nadal obciąża finanse spółki. Firma w dodatku szkodzi sama sobie wypychając na rynek wtórny gigantyczną liczbę samochodów.

Hertz stracił i nadal traci na Teslach

Plany zakupowe ogłoszono w październiku 2021 roku, przypomina Teslarati (źródło). Dzięki samochodom elektrycznym Hertz, który moment wcześniej był bankrutem, planował z przytupem wrócić do świata żywych. Okazało się jednak, że Tesla gra ostrzej niż inni producenci. O ile tradycyjne marki były gotowe – jak dowiedzieli się przedstawiciele Bloomberga – na rabaty i ustalone ceny minimalne przy ewentualnym (ale gwarantowanym) odkupie w przyszłości, o tyle Tesla zażądała po prostu kwot cennikowych.

Ówczesny prezes Hertza nie wpadł na to, że samochody elektryczne będą tanieć. Największe obniżki zastosował nie kto inny, lecz właśnie firma Muska. W efekcie około 100 000 elektryków, które miały być lokatą kapitału, gwałtownie straciło na wartości – już nie dałoby się ich odsprzedać po założonych wcześniej kwotach. Akcjonariusze Hertza zmienili prezesa, nowy rozpoczął gorączkową wyprzedaż BEV-ów w styczniu 2024 roku, w sierpniu potwierdził, że firma chce wyprowadzić z taboru „dziesiątki tysięcy” aut. Do końca roku pod młotek ma pójść 30 000 elektryków.

Aktualne straty wypożyczalni idą w miliony dolarów, co ujawniono podczas podsumowania III kwartału 2024 roku. Ale masowych wyprzedaży nie widać na stronie, w sklepie wypożyczali jest obecnie 21 Tesli wobec 30 Volvo, 17 Mercedesów czy aż 581 Chevroletów. Auta przejeżdżają średnio od 20 000 do 100 000 kilometrów rocznie. Sam Hertz twierdzi, że dąży do tego, by być krajowym liderem w sprzedaży aut elektrycznych na rynku wtórnym – i chwali przejście z samochodu spalinowego na elektryczny jako posiadające „mnóstwo zalet” (źródło).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version