General Motors pochwaliło się, że z taśm montażowych fabryki w Stanach Zjednoczonych zjechały pierwsze egzemplarze samochodów z baterią Ultium. Z komunikatu wynika, że jest to co najmniej jeden Hummer EV oraz pięć egzemplarzy aut dostawczych BrightDrop EV600.
GM ze światełkiem w tunelu
Od kilku tygodni General Motors miało poważny problem. Mary Barra, prezes koncernu, zbierała pochwały od prezydenta Stanów Zjednoczonych, że jest liderem i awangardą całego segmentu motoryzacyjnego, gdy chodzi o elektryfikację aut. Jednocześnie GM nie produkowało samodzielnie ani jednego elektryka, bo linie montażowe Bolta zostały wstrzymane do przyszłego roku, a innych aut własnej konstrukcji GM po prostu nie ma.
Hummer EV w pewnym sensie spadł przedsiębiorstwu z nieba. Auto powstało w fabryce FactoryZero w Detroit-Hamtrack (Stany Zjednoczone). Pierwszy egzemplarz Hummer EV Edition 1 z VIN-em 1GT40FDA8NU1000001 został już zlicytowany na aukcji za kwotę 2,5 miliona dolarów (równowartość 10,3 miliona złotych). W żadnym miejscu komunikatu prasowego General Motors nie pochwaliło się liczbą wytworzonych aut, wygląda więc na to, że było to w sumie sześć egzemplarzy: jeden Hummer EV Edition 1 i pięć modeli BrightDrop EV600:
Bateria Ultium – niekiedy nazwa ta stosowana jest do całej platformy – została opracowana we współpracy z LG Energy Solution. Umożliwia montaż akumulatorów o pojemnościach od 50 do 200 kWh, wiele wskazuje na to, że wykorzystuje ogniwa NCMA89, a więc bazujące zarówno na glinie („A”, Al), jak też na manganie („M”, Mn). Do niedawna te dwa pierwiastki rzadko kiedy występowały w ogniwach Li-ion obok siebie.
Zgodnie z pierwotnymi obietnicami, dostawy Hummera EV Edition 1 miały ruszyć jesienią 2021 roku. Producent zebrał w sumie 10 000 rezerwacji na auto. Model jest unikalny, oferuje nabywcy ponad 560 kilometrów zasięgu, dysponuje trzema silnikami i powinien przyspieszać do 97 km/h (0-60 mph) w około 3 sekundy: