Gdynia podpisała z Solaris Bus & Coach umowę o wartości 95 milionów złotych. Za tę kwotę miasto kupuje 30 trolejbusów wyposażonych w dodatkowe zestawy baterii, które pozwolą pojazdom na poruszanie się w miejscach, gdzie trakcja jest niedostępna.
Solarisy Trollino w Gdyni
Autobusy to ciekawe połączenie trolejbusów i autobusów elektrycznych, wyposażone są bowiem w baterie o pojemności kilkudziesięciu kilowatogodzin. I tak: czternaście Solarisów Trollino 12 (o długości 12 metrów) posiada baterie 58 kWh. Z kolei szesnaście przegubowych Solarisów Trollino 18 będzie miało baterie 87 kWh. W obu przypadkach autobusy będą mogły przejechać 50-80 kilometrów bez dostępu do trakcji.
> Nissan Leaf (2018) schodzi na pniu w Norwegii: 15 procent CAŁEGO rynku samochodów w marcu 2018
To nie koniec dobrych wieści: w ramach umowy Solaris dostarczy miastu zestawy baterii, które pozwolą na modernizację następnych 21 trolejbusów. Ogniwa niklowo-kadmowe zostaną wymienione na nowocześniejsze litowo-jonowe, co pozwoli starszym pojazdom na przejechanie 15-20 kilometrów bez dostępu do trakcji – zamiast 3-5 kilometrów, jak to było dotychczas.
Gdynia jako pierwsze miasto w Polsce kupiła trolejbusy Solarisa. Stało się to w 2000 roku.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|