Solaris zbudował unikalny w skali światowej przegubowy trolejbus. W normalnej eksploatacji autobus jeździ na prąd pochodzący z sieci trakcyjnej. Gdy trafi na ulicę bez trakcji, uruchamiane są ogniwa wodorowe, które doładowują akumulatory.

Wodorowy trolejbus Solaris Trollino 18,75 pojedzie do Rygi

Solaris zbudował dziesięć egzemplarzy przegubowego trolejbusa, każdy o długości 18,75 metra i mieszczący do 135 pasażerów. Trolejbus ma baterie o pojemności 30 kilowatogodzin (kWh) i ogniwa wodorowe Ballard HD7, które pozwalają na przejechanie do 100 kilometrów bez dostępu do sieci trakcyjnej.

> POZNAŃ: elektryczny Solaris Urbino 18 w warszawskich barwach będzie jeździł ulicami miasta

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Wodorowe trolejbusy Solarisa zostały zbudowane na zamówienie Rigas Satiksme, przewoźnika obsługującego przewozy pasażerskie w Rydze. Każdy autobus kosztuje około milion euro, czyli równowartość 4,3 miliona złotych. Konkurentem Solarisa w przetargu był holenderski Van Hool, ale Łotysze zdecydowali o wyborze polskiego rozwiązania.

Dotychczas Solaris dostarczył do Rygi bez mała 350 autobusów, z czego ponad setka to trolejbusy.

Targi Trako 2017 – jak dojechać [MAPA]

Targi Trako 2017 odbywają się w AmberExpo na ulicy Żaglowej 11 w Gdańsku. Trwają od 26 do 29 września 2017 roku.

Autobusy elektryczne na Facebooku – polub nas:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: