Należąca do Daimlera marka Fuso zaprezentowała elektrycznego Fuso eCantera przerobionego na śmieciarkę. Dzięki systemom jazdy autonomicznej pojazd jest w stanie podążać za obsługą, może by też kontrolowany zdalnie, co powinno skracać czas opróżniania koszy na śmiecie.
Śmieciarka elektryczna Fuso eCanter SensorCollect
Śmieciarka wyposażona jest w szereg czujników badających położenie i otoczenie pojazdu (lidar, czujniki ultradźwiękowe, GPS), dlatego jest w stanie omijać znajdujące się na torze jazdy przeszkody lub zatrzymywać się po ich wykryciu. Funkcja jest niezbędna, gdy samochód podąża za obsługą, jak to widać choćby na wideo poniżej (źródło)
Ludzie mogą sterować funkcjami samochodu z wykorzystaniem kontrolera mocowanego na przedramieniu. Raczej nie jest to lokalizacja ostateczna (wrażliwość na uderzenia), a i sama śmieciarka ma na razie status pojazdu eksperymentalnego. Ma on przypominać o rynkowej obecności elektrycznego Fuso eCantera i zaprezentować innowacje stworzone w ramach „Fuso Future Innovation Lab”.
Gdyby jednak takie śmieciarki weszły do użytku, pozwoliłyby na skrócenie czasu obsługi wybranych terenów. Umożliwiłyby również zmniejszenie liczebności ekip obsługujących samochód, co może być istotne na terenach ze starzejącym się społeczeństwem (np. Japonia, Niemcy, Polska).