Firma taksówkowa Free Now, która jest wspólną inicjatywą BMW i Daimlera, zdecydowała się na zamówienie 60 Tesli do swojej floty aut transportowych. Samochody będą wykorzystywane na ulicach Hamburga (Niemcy). Nie wiadomo, czy będą to Modele S, X, czy może najtańsze Modele 3 – choć mamy tutaj pewne podejrzenia…

Producenci samochodów też wolą Tesle?

Free Now to nazwa platformy elektronicznej łączącej taksówkarzy z ich klientami, ale też świadczącej samodzielne usługi transportowe. Przed 2019 rokiem, gdy do inicjatywy dołączyło BMW, usługa nosiła nazwę MyTaxi (właściwie: myTaxi) i należała do Daimlera, który kupił ją w roku 2014.

Gdy chodzi o konkurencję na rynku motoryzacyjnym, każdy z producentów powie, że to właśnie jego auta są najlepsze. Kiedy jednak o wyborze decyduje opłacalność spółki-córki, która oferuje usługi w sektorze transportowym, sprawy mogą przybrać zaskakujący obrót.

Jak podaje Handelsblatt, właściciele platformy zdecydowali właśnie, że rozszerzą jej ofertę o 60 Tesli bliżej nieokreślonego modelu (źródło). Samochody mają trafić na ulice Hamburga, jednak ma to być dopiero początek ekspansji. Spodziewamy się, że firma może się zdecydować przede wszystkim na Tesle Model 3, które oferują obecnie najlepszy stosunek możliwości do ceny.

Inni niemiecki operator taksówkowy, Taxi Norman, wyliczył, że po zastąpieniu diesli Teslami Model 3 (50 sztuk) i Teslami Model S (2 sztuki) każdego miesiąca będzie oszczędzał 37,2 tysiąca euro miesięcznie. Przy obecnych kosztach paliwa, eksploatacji oraz wynegocjowanych stawkach za energię inwestycja w auta elektryczne ma się zwrócić po niecałych 6 latach:

> Taxi Norman: Przechodzi na Tesle, chce oszczędzać ponad 37 tysięcy euro miesięcznie

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]