W Polsce czy nawet w Europie to trochę nie do pomyślenia, ale w Stanach Zjednoczonych pickupy cieszą się większą popularnością niż samochody osobowe. Dziennikarz Bloomberga szacuje, że Ford mógł w tej chwili zebrać ponad 160 000 rezerwacji na elektrycznego pickupa, F-150 Lightning.

Elektryczny Ford F-150 ma szansę stać się gwiazdą, choć jeszcze długa droga przed nim

Rivian, który sprawia wrażenie startupu posiadającego ciekawe i innowacyjne produkty, pochwalił się, że w kilka lat zgromadził mniej niż 50 tysięcy zainteresowanych pickupem oraz SUV-em. Tymczasem Ford w zaledwie dwie doby (!) zebrał 44 000 wstępnych rezerwacji, a teraz ma ich mieć już ponad 160 000 (źródło). Oczywiście, są to niezobowiązujące deklaracje potencjalnych nabywców, które wiązały się z wpłatą zaledwie 100 dolarów, ale liczba musi robić wrażenie.

Ford zakłada, że wprowadzi na rynek zaledwie 15 000 egzemplarzy elektrycznego F-150 w 2022 roku, 55 000 w roku 2023 i 80 000 w roku 2024. Opisywane powyżej zainteresowanie ma zostać zaspokojone najpóźniej do 2025 roku. Te liczby nie robią może wrażenia w porównaniu z kwartalną produkcją Tesli, ale warto tutaj zapisać dwa istotne zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że Tesla nie ma dziś samochodu konkurującego z F-150 Lightning. Wygląda na to, że Cybertruck jest na mniej zaawansowanym etapie niż elektryczny F-150, bo firma Muska nie dysponuje ogniwami 4680. Słowem: ikona, marka kojarząca się z elektrykami, nie oferuje niczego w zamian.

Drugie zastrzeżenie może być jeszcze istotniejsze: Ford F-150 to w pewnym sensie symbol Stanów Zjednoczonych, równie popularny jak „amerykańscy żołnierze nigdy nie zostawiają kolegów w tarapatach”. Gdy Ford zdoła przekonać do siebie odbiorców, gdy udowodni im, że stary dobry pickup w wersji elektrycznej jest równie dobry, może spowodować lawinową zmianę w podejściu nabywców. Na tym tle Cybertruck będzie prezentował się dziwacznie, niczym, nomen omen, z innej planety.

Ford F-150 Lightning na reklamujących go zdjęciach. Warto zwrócić uwagę, że samochód prezentowany jest jako wsparcie dla ciężko pracujących osób. Rivian i Tesla pokazywały raczej obrazki związane z przygodą i wypoczynkiem (c) Ford

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: